Projekt Bloodhound nadobro skončil. Proč?

Měl se stát nejrychlejším vozem planety. Měl výrazně překonat rychlost světla. Mělo k tomu dojít ještě v letošním roce. Nakonec se nic z toho bohužel nestane skutečností. Je to tak. Projekt Bloodhound, za kterým stáli přední britští specialisté v čele s Richardem Noblem a Andy Greenem (držitel současného rychlostního rekordu), skončil. Ač se dvě hlavní tváře od začátku snažili sehnat potřebné finance k jeho dokončení, nakonec museli veřejně přiznat porážku. Bloodhound totiž ztroskotal kvůli nedostatku peněz a s tím spojeným množstvím dluhů.

Historie projektu

V roce 2008 odstartoval projekt, který měl změnit dějiny. Bloodhound SSC byl sice ještě v plenkách, ale už se mluvilo o pokoření rychlosti 1 600 km/h (1 000 mph). Plány to byly opravdu smělé, nicméně se postupem času začalo ukazovat, že nebyly nereálné. Leckterý skeptik pak začal věřit, že se jízdou vážně podaří rekord zlomit.

Slova hlavních aktérů do světa optimisticky hlásaly, že se vrchol projektu, tedy rychlostní jízda, uskuteční již v roce 2017. K tomu nakonec nedošlo a start se odsunul na konec roku 2018.
Během té doby se Andy Green a Richard Noble snažili sehnat prostředky vedoucí k uskutečnění jejich společného snu. Ač jim v pokladně chyběla astronomická částka 725 400 000 korun, nenechali se odradit a šli si tvrdě za svým. Oslovili všemožné zdroje, peněžní fondy a dokonce i několik vlivných soukromníků.

Marná snaha

I přes nepopiratelnou snahu se však nakonec nepodařilo sehnat dostatek finančních prostředků, aby Bloodhound mohl pokračovat. Musel být tedy, s těžkým srdcem, ukončen.

Smutný to konec projektu, za kterým stály například slavné společnosti Rolls-Royce, Rolex, Geely vlastnící švédské Volvo nebo britský Lotus. Svým dílem přispělo i samotné ministerstvo obrany, které dodalo potřebné experty a proudové motory EJ200. Nic z toho ale bohužel nestačilo.

Mohlo by vás zajímat:  První trailer na Rychle & Zběsile 6

Rekord pokořen (ještě dlouho) nebude

Díky těmto skutečnostem můžeme být přesvědčeni, že rychlostní rekord ještě dlouho pokořen nebude, protože cesta k němu je opravdu trnitá, dlouhá a především nákladná.

Komentáře