Prokop s Tománkem na úvod sezony devátí

Nová sezona Mistrovství světa v rally odstartovala tento víkend náročnou Rallye Monte Carlo a jména posádky Jipocar Czech National Teamu zůstaly u devítky celkové klasifikace od konce druhé etapy až do samotného závěru závodu. Dva body v konkurenci továrních posádek jsou stále lepší než nic, nebo frustrující odstoupení kvůli poruše alternátoru v roce 2014, ale přílišná spokojenost v českém týmu nevládne.

„Jsme šťastni, že jsme na rozdíl od minulé sezony dokončili takhle náročnou soutěž. Přijeli jsme si pro body a nějaké si i odvezli. Nicméně dva poslední dny bych raději vymazal, protože se nám příliš nedařilo a hodně jsme ztráceli. Byli jsme zralí na vystřídání a odchod do kabiny. Ať jsem se snažil sebevíc i na hraně rizika, pořád jsem nedokázal najít rychlost, rytmus a pohodu z konce minulé sezony. Přemírou snahy jsme se dostali i do několika krizovek – třeba dnes, když jsme se autem opřeli ve velké rychlosti o skálu – ale stále jsme nedokázali najít recept na zrychlení. Dotahujícího Loeba za sebou samozřejmě udržet nešlo, ale rychlost a časy měly být někde jinde. Něco je špatně a zatím netuším co, zda je to ve mně nebo snad nějaký drobný nedostatek na autě. Podle mezičasů i pocitů z chování auta jsme neuvěřitelně ztráceli ve výjezdech, což se mi nikdy nestávalo. Jinak jsem ale relativně spokojený, že tohle šílené Monte je zdárně za námi, protože letos bylo nadmíru nevyzpytatelné a zakleté, co se týče odhadování podmínek na trati. V minulých ročnících byly vždy jen dvě nebo tři erzety zrádné a nečitelné, co se podmínek na trati týče, ale letos to byla úplně každá zkouška. Užili jsme si hodně dramat při volbě pneumatik a odhadování rozmarů počasí,“ popisuje pilot Fiesty RS WRC. 

Mohlo by vás zajímat:  F1 2015 - VC Velké Británie

Martina doplňuje manažer Quirin Müller: „Jsme v cíli nejnáročnější soutěže, ale výsledek není úplně to, co jsme chtěli, přestože konkurence byla veliká. Reálně jsme sice mohli skončit třeba jen o jedno místo výše, ale lepší časy nám mohly sezonu nastartovat o dost veseleji. Nyní se musíme hodně rychle oklepat a začít s přípravou na Švédsko. Naplánujeme si na severu nějaké civilní ježdění na sněhu, aby se Martin co nejlépe dostal do rytmu a pohody.“

Zdroj: Martin Prokop