Propouštění kvůli elektromobilitě může lidem kompenzovat stát

Car 718781 640

Elektromobilita má být budoucnost automobilismu. Díky vozům na elektřinu můžeme jezdit bez emisí a výrazně zlepšíme ovzduší ve městech. Nezapomínejme však, že vše souvisí se vším. Přechod na elektromobilitu totiž může mí i své stinné stránky, které souvisí s výrobou automobilů. A to hlavně se zaměstnanci v automobilovém průmyslu, kteří mohou přijít o práci. A nejde jenom o teoretické scénáře, jelikož řada automobilek potvrdila, že v následujících letech bude muset v souvislosti s elektromobilitou propouštět.

Zdroj obrázku: Pixabay.com

Co se stane se zaměstnanci?

Někteří budou klasicky propuštěni, jiným by mohl být zase zkrácený úvazek. V obou případech to bude spojeno s tím, že tito lidé mohou ztratit zdroj své obživy. A že nepůjde jenom o pár lidí, to dokládají první odhady. Ty se sice napříč jednotlivými zdroji rozcházejí, ale pokud se podíváme na čísla v Německu, tak by se mohlo v souvislosti s přechodem na elektromobilitu jednat o vyšší desetitisíce i střední stovky tisíce zaměstnanců, kterých se dotknou změny v jejich práci.

Mohlo by vás zajímat:  Po zimě si zaslouží auto důkladnou kontrolu a přípravu na novou sezónu

Přijdou kompenzace od státu?

I když problém ještě nenastal, už nyní je nutné na něho myslet a je třeba s ním eventuelně počítat. Hlavně potom s jeho řešením. Ve zmíněném Německu proto padl návrh Hubertuse Heila, místního ministra práce, že by mohlo dojít k tomu, že by stát dané ztráty jednotlivých zaměstnanců kompenzoval.

Zdroj obrázku: Pixabay.com

V praxi by to mohlo fungovat tak, že by stát kompenzoval jednotlivým zaměstnancům právě onu ztrátu jejich mzdy, o kterou by v souvislosti s přechodem na elektromobilitu a s vyhazovem nebo zkrácením úvazku přišli. Jde zatím jenom o prvotní návrh, který se může ještě několikrát změnit. Už nyní je ale jasné, že Německo může mít za pár let nemalé problémy v oblasti automobilového průmyslu. A tato země nemusí být pochopitelně jediná, protože problém se může týkat i dalších, kde automobilový průmysl dominuje.

Zdroj: Autorský text, Svaz německého autoprůmyslu (VDA), Wolfgang-Hubertus Heil, Deutscher Bundestag
David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora