První jízda – Peugeot 308

První jízda - Peugeot 308

Včerejší den byl ve znamení Peugeotu 308. V pražském areálu letiště Letňany se konala tisková konference, která se věnovala právě tomuto novému modelu a AutoZine.cz byl samozřejmě u toho. Akce začala v deset hodin dopoledne přátelským přivítáním a občerstvením. Před vstupem do hangáru stálo všech třináct 308ček, které se už těšily, až nás povozí.

Zhruba o půl hodiny později začala samotná prezentace modelu. Začalo se samotným zaměřením vozu, charakteristikou budoucí klientely a jeho provázaností s předešlým modelem. Dále nám byl představen design, nové nápady a technologie. Na ty navázaly změny a inovace nejen v motorovém prostoru, ale v celkové technice vozu, která odpovídá připravovaným ekologickým normám EURO 6 a 7. V závěru prezentace bylo číselné vyjádření prosperity značky na Evropském a Českém trhu a představení cílů, kterých chce Peugeot s modelem 308 dosáhnout.

Po zhruba hodinové prezentaci následoval prostor pro oběd a očekáváné testování aut. My jsme samozřejmě dali přednost autům a v prvním kole nám padla do rukou varianta 308 ALLURE 1.6 THP (125k), po ní jsme se povozili v motorizaci 308 ACTIVE 1,6 HDi a 308 ALLURE 1.6 THP (156k). Auta v nás zanechala velmi kladný dojem, který jsme šli vstřebat na krátký oběd. Po něm jsme se na závěr projeli nejslabším dieselem 308 ACTIVE 1.6 HDi (92k). Ke konci akce jsme ještě udělali pár fotek, rozloučili se a poděkovali za krásný zážitek. Letiště jsme opustili po půl třetí odpoledne.

Nový Peugeot 308 po svém předchůdci, jak můžeme vidět na fotografiích, zdědil pouze jméno a to mu jen prospělo. Jeho rozměry se celkově zmenšily, pouze rozvor byl prodloužen, aby bylo více místa v interiéru. Na první pohled zaujme agresivnější střižení přední části vozu s dominantními světlomety využívajícími technologie LED pro denní svícení, mně se však líbí detail tvarované kapoty. Je decentní, ale přesto jej nepřehlédnete. Nárazník v prostřední části postrádá velké nasávací otvory a působí tak kompaktněji. Detaily bočního pohledu si můžete prohlédnout sami, prvek, který na fotkách není úplně vidět, ale je velmi hezký, je chromování horní strany madla dveří. V zadních partiích vozu pak najdeme malý spoiler a krásně tvarovaná světla, která při rozsvícení zvýrazní tři proužky připomínající lví drápy.

Mohlo by vás zajímat:  Citroën C3 Origins je stylovým malým autem nejenom pro ženy

Interiér se nese v duchu čistých linek a kvality. Zajímavostí je také nekonvenční otáčkoměr, který má ukazatel na opačné straně. V dnešní době jsou středové konzole zaplněné tlačítky a ovladači, ne však zde. Tady najdete 5 tlačítek, slot na CD a ovladač hlasitosti. Vše ostatní si nastavíte na velkém 7″ dotykovém displeji. Ovládání je snadné a přehledné, to se Peugeotu opravdu povedlo. Velmi dobrá jsou základní sedadla, která jsou pohodlná a mají dobré boční vedení. Zato sportovní anatomické sedačky ve výbavě ALLURE jsou přímo fantastické, v zatáčce Vás nejen podrží, ale i namasírují. Je jasné, že u ALLURU je interiér plný kůže a kvalitních materiálů, ale ani ve výbavě ACTIVE nebudete ochuzeni. Kvalita a pečlivé zpracování Vás provází celým interiérem. 

Peugeot 308 ALLURE 1.6 THP 125k

První testovaný benzínový turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec o obsahu 1598 ccm poskytuje 125 koní a rovných 200 Nm točivého momentu. Má tichý kultivovaný chod a dobrý zátah od 2500 ot/min. Peugeot s ním dokáže zrychlit z 0 na 100 za 8,9s a potom pokračovat až na 203 km/h. Spotřeba paliva je 7.9, 4.6, 5.8 l/100km (město, mimo město, kombinace). Auto s tímto motorem není žádný sprinter, ale dynamika jízdy pro každodenní nenáročné používání je dostačující.

Mohlo by vás zajímat:  Test Volkswagen Golf GTI - tichá voda břehy mele

Peugeot 308 ACTIVE 1,6 HDi 155k

Silnější naftová verze o obsahu 1560 ccm disponuje sice nižším výkonem, než předchozí benzínový motor, konkrétně 155 koňmi, ale její točivý moment 270 Nm zaručuje velmi dobrý zátah už od 1750 otáček za minutu. Ten rozpohybuje auto z 0 na 100km/h za 10.2s a dovede ho až k maximální rychlosti 196 km/h. Jízda s tímto motorem je velmi příjemná a plynulá, za předpokladu ignorace vtíravého rádce řazení. Pokud bych měl řadit podle něj, motor by se dusil a řazení by bylo zbytečně časté. Třeba tak ale dosáhnete papírové spotřeby 3.8 l/100km, která je velmi přívětivá pro Vaši peněženku.

Peugeot 308 ALLURE 1.6 THP 155k

Nejsilnější a nejlépe vybavená verze Peugeotu 308, která byla k dispozici. Motor o obsahu 1598 ccm s výkonem 155 koní a 240 Nm točivého momentu poskytuje velmi dynamické svezení, které jsme si bohužel vzhledem k městskému provozu a rychlostním limitům nemohli pořádně užít. Hranici 100 km/h zvládne za 8 sekund a maximální rychlost končí na hodnotě 21 km/h. Připomínky nemáme ani k dobře odstupňované šestistupňové manuální převodovce, která byla i v modelech popsaných výše. Nemožnost sešlápnout plyn na podlahu byla velká škoda, protože spotřeba paliva 7.9, 4.6 a 5.8 l/100km (město, mimo město a kombinace) je na tak svižný motor velmi slušná.  

Mohlo by vás zajímat:  TEST Škoda Octavia 1,2 TSI Elegance - Česká prémiovka

Peugeot 308 ACTIVE 1.6 HDi 92k

Na závěr jsme si nechali nejslabší dieselový motor 1590 ccm s výkonem 92 koní a točivým momentem 230 Nm. Záměr byl jasný – jestli zažijeme zklamání po usednutí z předešlé nejsilnější verze. Konalo se spíše překvapení, protože motor byl živý a dobře táhnul. Právě díky svižnosti a spotřebě 4.3, 4.4 a 4.5 l/100km (město, mimo město, kombinace) je to velmi dobrá volba. Z 0 na 100 km/h mu to trvá 11,3 sekund a pokračuje až do 178 km/h. Je sice o 19 000 dražší než 1.6 THP 125 k, ale dle mého názoru ty peníze za to stojí. Jediná výtka by tu byla k pětistupňovému manuálu, druhý a pátý stupeň měl trochu delší dráhu a řazení bylo tužší. Muž si toho asi ani nevšimne, ale pro některé slabší dámy by to mohlo být nepohodlné.

Celá tisková konference se Peugeotu vydařila, bylo o nás velmi dobře postaráno, od prvního přivítání až do rozloučení. Příjemné bylo i svezení 308čkou, která se nám líbí pro svůj dravý design a velmi příjemný interiér. V autě se člověk rychle zabydlí a osvojí si jeho funkce a snadné ovládání. Pochvalu si zaslouží dodání celkem třinácti testovacích vozů, díky tomuto počtu se na každého dostalo a velmi vhodná byla i kombinace motorů a výbav. Velký dík patří zastoupení automobilky za jejich vstřícnost a pozvání. Moc jsme si to užili a těšíme se na další setkání.