Kdo si koupí elektromobil, ten postupně přichází na to, jaké má problémy. Je to rozdíl mezi papírovým a skutečným dojezdem, je to rozdíl ve spotřebě, stejně jako je to třeba i problém s rychlostí nabíjení, kdy se ta na papíře značně liší od reality u stojanu. Na to všechno ale majitel elektroauta přijde až později, za provozu. První negativum, které objeví, bude při návštěvě pojišťovny.
Jiné parametry než u spalováku
Při pojišťování elektromobilu totiž vstupují do hry zcela jiné parametry, než je tomu u vozu se spalovacím motorem. V případě spalováku je hlavním parametrem objem motoru. A nyní, v době takzvaného downsizingu, je trendem dávat do aut motory s co nejmenším objemem. Ty však mají díky svému naladění a turbodmychadlu poměrně slušné výkony.
U elektromotorů však nelze mluvit o žádném konkrétním objemu. Proto se v případě elektromobilů musí brát v potaz jiný parametr. A tím je výkon motoru, od kterého se následně odvíjí to, kam až může cena povinného ručení vyrůst.
Výkonné elektromobily
Automobilky se často snaží své elektrické vozy určitým způsobem odlišit, udělat je zajímavější a lákavější. Není to jenom příjemné ticho během jízdy, ale je to často také zrychlení, které mohou auta nabídnout. A aby ho bylo dosaženo, je třeba pořádného výkonu. A tak není výjimkou, že i běžné elektromobily disponují vcelku zajímavým výkonem, a to i k poměru ke své hmotnosti. Benefit z toho je zábavná jízda. Negativum však existuje také – je spojeno s cenou pojistky.
Skoro jako supersport
Některé elektromobily jdou výkonnostně opravdu na hranu. Jejich parametry už lze mnohdy srovnávat se supersporty. Přitom se jedná o běžná homologovaná auta do provozu. Koupit si takové může být lákavé. Ale jen do chvíle, než se začne mluvit o pojištění. Najednou je těch několik set koní velký problém, který povinné ručení nesmyslně zdraží.
Zdroj: https://www.insurancebusinessmag.com/us/news/commercial-auto/do-electric-vehicles-cost-more-to-insure-than-gasolinepowered-cars-425631.aspx