První Scala sjela z výrobní linky

Nový hatchback mladoboleslavské škodovky byl jen nedávno v izraelském Tel Avivu představený světu. Nástupce Rapidu má zamíchat kartami v nejnabitějším segmentu aut. Jeho konkurenty budou VW Golf, Seat Leon, Opel Astra, či Ford Focus. Ambiciózní projekt zahájil sériovou výrobu.

Žádná skládačka

Zatímco Rapid byl tak trochu skládačkou, která měla splňovat něco mezi Fábii a Octávii, Scala stojí na zcela modulární platformě MQB skupiny Volkswagen. Disponuje tak nejmodernější technikou, což je bezpochyby pro škodovku důležité, protože se tímto modelem ocitá ve vůbec největším konkurenčním boji. Se Scalou se ocitá uprostřed neprodávanějšího segmentu aut. Konkurovat hodlá nejen svou praktičností, která je u české značky proslulá, ale také poměrně velkorysým prostorem a také kufrem, který skýtá lehce nadprůměrné hodnoty (467 l).

Překvapivě chytrá

Scala oslní i technologickou výbavou. V duchu její jedinečnosti jde také výbava, co se týče technologie, která má podškrtnout originalitu modelu. Dostalo se jí inovací, které byly dosud určeny jen pro modely vyšší třídy. Atraktivní přístrojová deska je doplněná velkým tabletem, jehož display bude velikostně rozlišený podle počtu funkcí a bude v každém provedení dotykový. Špičkový infotainment s trvalým připojením k internetu by mohl oslovit i mladé zákazníky, pro které je neustálý kontakt s online světem jednou z priorit.

Rušno pod kapotou

Nová Scala nabídne pět motorizací, tři benzinové a dva dieslové agregáty, pracující v rozpětí výkonu 90 až 150 koní. Všechny nabízené motory splňují normu Euro 6d-TEMP a jsou vybaveny systémem start-stop a také rekuperací brzdné energie.

Vzhůru do provozu

Sériová výroba nového modelu Scala byla zahájená. Z výrobní linky dokonce už sjel i první vůz. Objednávky přibývají a první majitelé si své automobily u dealerů vyzvednou v květnu. Nejlevnější verze nového modelu české Škodovky vyjde na 370 tisíc korun.

Komentáře
Mohlo by vás zajímat:  Toyota přichází s posledním velkým faceliftem Avensisu