První sluneční dny ukazují, jak jsou mnozí řidiči nepřipraveni na změnu počasí

Car 3109928 1280

Jsou tu sluneční dny, vyšší teploty a jasné ukázky toho, co vše řidiči s nástupem teplých dní zcela jasně podceňují. Jde o každoroční problém, který se doslova stává koloritem tuzemských silnic. Mnoho řidičů podceňuje pravidelné servisy a přípravy svého vozu a podle toho to také dopadá. Co s prvními slunečními dny přichází za hlavní problémy?

Nepřezuté pneumatiky

Dobu pro možné přezutí pneumatik stanovuje nejenom datum v kalendáři, ale i to, aby byly teploty dlouhodobě nad nulou. Odborníci mluví o dlouhodobé teplotě nad 7 stupni Celsia. I když taková teplota už dlouhodobě nastává, na řadě aut je vidět, že mají stále ještě zimní pneu. A to může být problém. Jak s ohledem na to, že se zimní sada v létě více sjíždí, tak s ohledem na to, že vlastnosti zimních pneumatik nejsou ve vyšších teplotách optimální.

Mohlo by vás zajímat:  Při domácím nabíjení elektromobilu hrozí požár. Obvykle za něj ale nemůže dané auto
Zdroj obrázku: Pixabay

Nepřipravená klimatizace

Stačí pár minut na slunci a v interiéru auta se udělá nepříjemné horko. Pomoc je v tomto případě jednoduchá – stačí zapnout klimatizaci. V tu chvíli ale mnoho řidičů zjistí, že něco není v pořádku. Buď jim klimatizace nebude chladit, nebo může nastat problém s tím, že se z výdechů ve voze line až nepříjemný zápach. V obou případech bude nutné klimatizaci nepoužívat a přemýšlet nad nezbytným servisem.

Neumyté auto

V zimě moc lidí auto přece jenom nemyje, jelikož je to boj s větrnými mlýny. Sníh, sůl a břečka na silnicích jsou denním koloritem a stačí vyjet z myčky a za pár minut není poznat, že auto bylo čisté. Když ale zima skončí, je namístě své auto důkladně umýt. Zbavit ho nečistot, možných zbytků soli, stejně jako je namístě ho zakonzervovat voskem a vylepšit leštěnkou. I toto je však věc, kterou mnoho lidí často podceňuje.

Mohlo by vás zajímat:  Bránit se agresorovi na silnici je možné jediným způsobem. Ne každý se k němu ale odhodlá

Nevyměněné provozní náplně

Řeč je primárně o vodě do ostřikovačů. V zimě je nezbytností směs, která vydrží i silné mrazy. V létě nic takového nutné není a v případě nouze není problém použít i vodu se saponátem. Řada řidičů však i v jarních a letních dnech nechává směs zimní. Není to sice žádný problém, ale jedná se o celkem neekonomický krok, protože letní směs je o poznání levnější.

Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora