První zkušenosti s Fiatem 500X

Poprvé se Fiat 500X dostal únikem na veřejnost již někdy ke konci roku 2012. Italská automobilka však s nejmužnějším členem rodiny 500 dělala až do letošního pařížského autosalonu tajnosti a dokonce jako předvoj poslala americké dvojče v podobě Jeepu Renegade. Ten se skutečně povedl, je na tom však 500X stejně?

Předně je třeba říct, že zatímco Renegade se tváří jako skutečně terénní model a i díky příslušnosti ke značce Jeep by mu to leckdo uvěřil, 500X je typický lovec bulvárních pohledů. Nižší karosérie, která se vzadu rychleji svažuje je aerodynamicky efektivnější než u Renegadu, efektnější však nikoliv. Zvláště pokud zvolíte jemněji vypadající verzi s lakovanými nárazníky, která však v reálu vypadá lépe než na promo fotkách. Jak už to tak bývá, zajímavější z dvojice 500X je dobrodružněji laděná verze Cross s plastovými nárazníky a lemy blatníků. Hodně však záleží na zvolené barvě, protože slonovinová nebo téměř bílá barva kompaktnímu SUV příliš nesluší, uvítal bych rovněž o něco menší zadní světla bez chromovaného rámečku. Přesto je 500X po klasické 500 určitě nejhezčím zástupcem celé modelové řady.

Konkurentovi Nissanu Juke nebo Renaultu Captur velmi sluší stylový interiér, vycházející z klasické 500, bohužel však trpí i všemi stejnými neduhy. Na mysli mám především opěrky hlavy, které ač jsou potažené látkou či kůží neskrývají kdoví jaké pohodlí a na dlouho vzdálenost bych s nimi v autě asi jet nechtěl. Velmi příjemný je naopak prostor na předních sedadlech, kterého je ve všech směrech dostatek. Volant se dobře drží a i budíky v samostatných tubusech jsou dobře čitelné. Vyzdvihnout musím také ergonomii, kdy vše najdete po ruce tam, kde to pocitově čekáte, z estetického hlediska bych však možná prohodil umístění multimediálního systému a výdechů ventilace. V lépe vybavených verzích se mi velmi líbilo kožené čalounění a lakovaná palubní deska, která tak nepůsobí ani příliš plastově a ani příliš lacině. Co bych naopak vytknul, to je omezený prostor na zadních sedadlech. Jakkoliv jsem se do Renegadu poskládal relativně pohodlně a něco místa mi zbylo, zde jsem měl málo místa jak před koleny, tak i nad hlavou.

Mohlo by vás zajímat:  Vrcholná trakce, dynamika a potěšení z jízdy. To je nové Audi A3 Sportback

Fiat 500X přijede k tuzemským prodejcům až v příštím roce, do té doby se tedy má fronta zájemců o malé SUV čas rozhodnout, které z dnešní nabídky je to pravé. O italském zástupci nemohu říct, že by byl špatný, podobně jako i další italská auta se však musíte naučit jej mít rádi takového, jaký je.

Pozn.: Autor není fotograf, proto omluvte případnou sníženou kvalitu snímků