PSA a Fiat ukázali novou podobu velkých dodávek

Trojčata Jumper, Boxer a Ducato patří tradičně mezi nejúspěšnější modely segmentu lehkých užitkových vozidel. Současná generace se ukázala již v roce 2006 a mimo převozní hodnoty zaujala také avantgardním designem. Nyní se na trh dostává výrazně modernizované provedení všech tří modelů, které dodalo dodávkám eleganci.

Nová je celá přední část s jinou kapotou, světlomety, maskou chladiče i nárazníkem. Po vzoru osobních automobilů dostaly dodávky hlavně LED diody pro denní svícení (za příplatek), které jsou integrovány do nových hlavních světlometů, maska chladiče se pak ve všech třech přípdech stává hlavním rozpoznávacím znamením, když se přiblížila stylu té dané značky. Například u Peugeotu tvrdí, že se Boxer inspiroval u řady 308, Fiat jí zase nabídne ve dvou různých provedeních. V zadní části zaujmou nová hlavní světla a přepracované třetí brzdové světlo.

Podobně jako zvenku, ani uvnitř nezůstal kámen na kameni. Trojčata mají nový volant, který lépe padne do ruky, modernější přístrojový štít a především zcela novou středovou konzoli. Na ní v nižších výbavách najdeme rádio s USB a Bluetooth konektivitou, od 2. úrovně výbavy pak lze sáhnout rovněž po multimediálním systému s pětipalcovou dotykovou obrazovkou, který je za příplatek vybaven navigací, čtením SMS nebo zadní parkovací kamerou. Do nabídky příplatků se dostal také držák na tablet.

Mohlo by vás zajímat:  Renault modernizoval Kangoo ve stylu malého Clia

I přes modernizaci neztratila trojčata nic ze své variability. Na výběr tak jsou hned čtyři délky karosérie L1 (4,96 m), L2 (5,41 m), L3 (5,99 m) a L4 (6,36 m), s čímž souvisí také trojice rozvorů náprav (3,0 m, 3,45 m a 4,04 m) a tři výšky karosérie H1 (2,25 m), H2 (2,52 m) a H3 (2,76 m). Objem nákladového se u furgonu pohybuje od 8 m3 do 17 m3. Kromě furgonu však dále existuje kombinovaná verze pro převoz nákladu a osob, čistě osobní verze Combi pro 5 – 9 cestujících a Minibus pro 8 – 9 cestujících (u Fiatu označení Panorama), valník s třímístnou nebo sedmimístnou kabinou, korby anebo verze pro nejrůznější úpravy (podvozky, valníky, plošiny). 

Kromě nepřeberných možností kombinací se všechny tři automobilky chlubí rekordní užitečnou šířkou 187 cm a 142 cm mezi podběhy kol, nízkým nákladovým prahem od 493 do 602 mm, maximální technicky přípustnou hmotností od 3 do 4 tun nebo otevíráním zadních dveří v úhlu 96°, který lze díky výsuvnému táhlu zvětšit na 180°, nebo za příplatek až na 270°. 

Mohlo by vás zajímat:  MAN Lion's Coach 100 Years Edition - Model k výročí

Pod kapotou Peugeotu a Citroënu najdeme hned šestici motorů HDi. Základní 2.2 HDi je v nabídce celkem ve třech výkonových provedeních – 110 k a 250 Nm, 130 k a 320 Nm nebo 150 k a 350 Nm. Nejsilnější je jednotka 3.0 HDi o výkonu 180 koní s točivým momentem 400 Nm. Nejekologičtější jsou verze e-HDi 130 a e-HDi 150, které jsou standardně vybaveny systémem stop/start. Všechny motory jsou vybaveny šestistupňovou manuální převodovkou a splňují emisní normu Euro 5, Peugeot dále nabízí také možnost přestavby na pohon všech kol společností Dangel.

Fiat má oproti PSA trošku jinou nabídku motorů. Základem je dvoulitrový MultiJet II o výkonu 115 koní s točivým momentem 280 Nm, střední cestou jsou dvě verze 2.3 MultiJet II o výkonu 130 koní s točivým momentem 320 Nm nebo 350 Nm a vrcholem je třílitrový MultiJet II o výkonu 180 koní s točivým momentem 400 Nm. Podobně jako francouzští sourozenci, i Fiat nabídne šestistupňovou manuální převodovku.

Velkých úprav a rozšíření doznala řada bezpečnostních asistentů. V modernizovaných dodávkách tak můžete sáhnout po asistentu, který varuje před opuštěním jízdního pruhu, kontrole tlaku v pneumatikách, tempomatu s omezovačem rychlosti, inteligentní trakční kontrole ITC, která usnadňuje jízdu na povrchu se zhoršenou přilnavostí a jejíž součástí je regulace rychlosti při jízdě ze svahu HDC, nebo systému LAC, který přizpůsobuje působení ESP podle zatížení vozu a rozložení nákladu. 

Mohlo by vás zajímat:  Užitkové Volkswageny obdržely odborné ocenění

Ceník pro český trh zatím zveřejnil pouze Peugeot a Citroën. Základní Jumper (L1H1 2.2 HDi 110 ) ve verzi furgon přijde na 555 700 Kč bez DPH, přičemž v základní výbavě najdeme airbag řidiče, ABS, ESP, elektrická přední okna nebo přípravu pro rádio. To Peugeot zveřejnil základní ceny celé modelové řady – furgon L1H1 s 2.2 HDi 110 přijde na 556 900 Kč bez DPH, šasi s jednoduchou kabinou L1  2.2 HDi 110 na 589 000 Kč bez DPH, valník s jednoduchou kabinou L2 2.2 HDi 130 na 680 000 Kč bez DPH, verze Combi L1H1 2.2 HDi 110 na 712 800 Kč bez DPH a konečně Minibus L1H1 2.2 HDi 110 na 772 800 Kč bez DPH.

##citron_jumper1##

##citron_jumper2##

Zdroj: Citroën, Fiat, Peugeot