LR Defender pro rok 2021: Nové šestiválcové dieselové motory a plug-in hybridní technologie

Lr Def Phev 21my Foto 3

Land Rover Defender nabízí pro modelový rok 2021 vylepšené typy pohonných jednotek, nové možnosti výbavy a více volitelných prvků. Díky pokročilým off-road technologiím přináší novou definici pojmu dobrodružství pro 21. století. Přitom však stále zůstává věrný průkopnickému duchu, který je charakteristickým znakem Land Roveru již více než 70 let.

Vedle nové verze P400e přidala značka Land Rover do nabídky také výkonný, ale zároveň úsporný šestiválcový dieselový motor Ingenium. Kombinace silného motoru, citlivé odpovědi na pedály a kultivovanosti přináší další Defender, který je prvotřídním a všestranným vozem na silnici a bezkonkurenčním specialistou v terénu. Díky výrazně vyššímu točivému momentu nabízí také lepší výkon.

Pro rok 2021 je rovněž v nabídce pokročilý plug-in hybrid (PHEV) P400e. Kombinace výkonného zážehového čtyřválcového motoru o objemu 2,0 litru a elektromotoru s výkonem 105 kW propůjčuje modelu P400e výkon 404 koní a vysoký točivý moment. S nízkými provozními náklady, emisemi CO2 kolem 74 g/km a kombinovanou spotřebou od 3,3 l/100 km je P400e chytrou volbou na trzích s progresivním zdaněním CO2. V plně elektrickém režimu s nulovými emisemi ujede až 43 km, a to i v náročnějším terénu, kde je Defender díky točivému momentu elektromotoru ještě zdatnější.

Šestiválcový motor a inteligentní pohon všech kol

K dispozici je nyní nový řadový šestiválcový motor Ingenium, který díky technologii MHEV a novému inteligentnímu systému pohonu všech kol nabízí vylepšený přísun točivého momentu, citlivější reakce a nižší spotřebu paliva. Vrcholná verze D300 poskytuje Defenderu 90 vyšší výkon a točivý moment (300 koní a 650 Nm) a lepší akceleraci z nuly na 100 km/h (6,7 sekundy).

Mohlo by vás zajímat:  Ford potvrdil novou generaci Focusu RS

MHEV přispívá k nižší spotřebě paliva prostřednictvím úsporného Stop/Start systému. Díky rekuperačnímu brzdění získává energii obvykle ztracenou při brzdění nebo zpomalení. Tato energie je ukládána do bateriových článků a lze ji později znovu použít při akceleraci. Přináší tedy rychlejší odezvu a tím pádem i vyšší výkonnost vozu.

Inteligentní systém pohonu všech kol neustále mění rozdělení točivého momentu mezi nápravami na základě údajů senzorů z okolí vozu a také podle reakcí řidiče. Díky tomu může podle potřeby soustředit veškerý točivý moment na jednu nebo druhou nápravu. Tento inteligentní systém rozdělování točivého momentu optimalizuje fungování hnacího ústrojí s ohledem na trakci, dynamiku na silnici a hospodárnost, díky čemuž dochází ke snížení spotřeby paliva a emisí CO2. V kombinaci s technologií MHEV a vynikajícími vlastnostmi řadového šestiválcového motoru jsou nové dieselové Defendery úspornější, kultivovanější a mají lepší odezvu než motory, které nahrazují.

Z verzí D200 a D240 se pro rok 2021 stanou verze D200 a D250. Nabízeny budou se stejným řadovým šestiválcovým motorem Ingenium jako D300 s výkony 200, respektive 249 koní. Zvýšení točivého momentu přináší lepší využitelnost, k dispozici je výkon 500 Nm (D200) a 570 Nm (D250), přičemž technologie MHEV je zde využita především ke snížení spotřeby a emisí u všech Defenderů se vznětovým motorem.

Nové verze Ingenium D200 a D250 u provedení Defender 110 vykazují spotřebu 8,8 l/100 km, emise CO2 až 230 g/km a zrychlení z nuly na 100 km/h za 10,2 sekundy, respektive 8,3 sekundy.

Defender P400e plug-in hybrid

Nová verze P400e plug-in hybrid (PHEV)  je zásadní verzí modelu Defender. K dispozici je v provedení karoserie 110 a poskytuje kombinaci výkonu a hospodárnosti. Díky skvělým terénním schopnostem a parametrům pro jízdu v terénu je Defender P400e schopen jezdit při zařazené redukci v čistě elektrickém režimu.

Mohlo by vás zajímat:  McLaren plánuje nový grand tourer

Model P400e je poháněn zážehovým čtyřválcovým motorem o objemu 2,0 litru s výkonem 300 koní a elektromotorem o výkonu 105 kW napájeným baterií s kapacitou 19,2 kWh. Technologicky pokročilá pohonná jednotka PHEV umožňuje vozu dosáhnout kombinovaného výkonu 404 koní. Dojezd je 43 km v čistě elektrickém režimu.

Defender P400e produkuje pouhých 74 g CO2 na kilometr jízdy a a je schopen dosáhnout spotřeby paliva 3,3 l/100 km. Vedle nízké spotřeby a malé produkce emisí ovšem Defender P400e zvládne akceleraci z nuly na 100 km/h za 5,6 sekundy a nejvyšší rychlost se pohybuje kolem 209 km/h.

Standardem u všech Defenderů P400e jsou dvacetipalcová kola z lehkých slitin, elektronicky řízené odpružení a nabíjecí port umístěný na levé straně vozu. Všechny PHEV verze jsou standardně vybaveny nabíjecím kabelem Mode 3, přičemž je volitelně k dispozici také kabel Mode 2. Nabíjecí kabel Mode 3 umožní nabití baterie na 80 % její kapacity za dvě hodiny. S kabelem Mode 2 trvá nabití na stejnou úroveň přibližně 7 hodin, je tedy vhodnějším pro nabíjení doma přes noc. Při použití rychlonabíječky s výkonem 50 kW je pak baterie P400e nabita na 80 % za pouhých 30 minut.

Defender P400e je k dispozici v pěti nebo šestimístném provedení. Pohonná jednotka PHEV přináší rovněž vynikající schopnosti v terénu. Lineární přísun točivého momentu elektromotoru a kultivovaný, avšak výkonný zážehový motor zajišťují maximální flexibilitu v souhře s pokročilými systémy.

Defender nabízí schopnost jízdy v terénu s redukcí i bez ní v čistě elektrickém režimu. Kromě toho nabízí pro jízdu v terénu na plug-in hybridní vůz vynikající parametry , díky čemuž je jeho síla zachována napříč všemi motory a pohony.

Mohlo by vás zajímat:  Nová Mazda3 konečně odhalena!

Díky těmto vlastnostem má Defender rovněž výborné tažné schopnosti – P400e může táhnout až 3000 kg a zvládne zatížení střechy 168 kg (dynamické) nebo 300 kg (statické).

Defender 90

Defender 90 je poháněn stejnou řadou výkonných zážehových a vznětových motorů Ingenium a je k dispozici až se šesti sedadly, pokud je v přední řadě vybaven tzv. jump seatem.

Defendery se zážehovým motorem zahrnující výkonné verze P300 a P400 s technologií MHEV doplňuje nový vznětový řadový šestiválcový motor Ingenium ve verzích D200, D250 a D300. Stejně jako model 110, všechny verze Defenderu 90 používají citlivou osmistupňovou samočinnou převodovku se stálým pohonem všech kol u variant se zážehovými motory a inteligentním pohonem všech kol u verzí s dieselovými motory. Samozřejmostí je konfigurovatelný systém Terrain response.

Uvnitř má model 90 stejný praktický design interiéru jako 110, s možností výběru jedné z dostupných výbav: Defender, X-Dynamic, First Edition a X, stejně jako paketů S, SE a HSE. Tyto možnosti poskytují zákazníkům široký výběr barev a specifikací interiéru, které doplňují nabídku dostupných technologií. Řidič i cestující ocení prostorný interiér až pro šest lidí, a to navzdory celkové délce, která je kratší než u kompaktního rodinného hatchbacku. Vynikající manévrovatelnost Defenderu 90 přináší malý poloměr otáčení 5,65 metru.

Defender 90 rovněž nabízí možnost výběru ze čtyř balíčků příslušenství: Adventure, Country, Explorer a Urban.

Zdroj: Land Rover
Jakub Horák

O Jakub Horák

Kontakt na autora: jakub.horak@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora