Řada lidí nechce auto bez rezervy. Jejich důvody mají logiku, automobilky jim ale nevycházejí vstříc

Byly doby, kdy mezi nutnou součást povinné výbavy patřila i rezerva. Tedy náhradní pneumatika i s diskem, která se použila v případě defektu. Postupem času ale došlo na inovace a dnes ve vozech už být rezerva nemusí. Stačí, když bude součástí auta buď opravná sada, nebo bude zajištěna výměna či oprava pomocí asistenční služby. I přes to, že se to zdá jako výhoda, je stále mnoho lidí, kteří rezervu ve svém voze mít chtějí. A mají k tomu své důvody.

Výměna je finančně výhodnější

Různé opravné sady se sice jeví jako jednoduchá metoda, jak případný defekt vyřešit, ale nutno říci, že často dojde ke znehodnocení kola. A tak je nutné koupit nové. A jak známo, vždy by se měl pořídit minimálně pár, což už je finanční výdaj. Naopak v případě využití rezervy se dá píchlé kolo nechat celkem levně opravit a může být dále použitelné.

Rezerva přinese delší dojezd

Vyřešit defekt pomocí opravné sady má nevýhodu také v tom, že následný dojezd auta není až tak velký. V případě cest na větší vzdálenost je nezbytné dojet do blízkého servisu a problém vyřešit. Naopak s rezervou by neměl být problém zvládnout jakoukoliv vzdálenost. Zvláště pokud se jedná o rezervu plnohodnotnou a ne jenom takzvané dojezdové kolo.

Zdroj obrázku: Freepik

V autě může být bezpečněji

Řada řidičů argumentuje také tím, že v případě využití rezervy je v jejich autě bezpečněji. Rezervní kolo s diskem tak může vytvořit určitou další deformační zónu, což se hodí v případě prudkého nárazu zezadu. Prázdný zavazadlový prostor se může snadněji zdeformovat než ten, ve kterém je umístěna rezerva.

V zavazadlovém prostoru může být více prostoru

Pokud je rezerva klasicky umístěna v zavazadlovém prostoru pod podlahou, může být vyndána a daný prostor lze v případě nutnosti využít jako další místo pro převoz věcí. I to může v mnoha případech přijít vhod, pouze se nesmí zapomenout na to, aby místo rezervy byla součástí vozu zmíněná opravná sada.