Řada řidičů po zaparkování nesrovná kola, a tím riskují vážné poškození vozu

Cars Parked Road

Parkování je manévr, který dělá mnoha řidičům problémy. Klasické parkování ještě jakž takž zvládají, ale když má jít o to podélné, řada lidí raději hledá jiné místo. To ale nejsou jediná úskalí, která nás mohou během řízení potkat. Může se zdát, že když už jsme na parkovacím místě, mezi čárami, tak máme vyhráno, realita je ale trochu jiná. Základem by mělo být i srovnání kol.

Natočená kola mnozí nechávají záměrně

Po zaparkování mnoho řidičů nechá na svém kole vybočená kola, doslova co to jde. Mají tak, jak se říká, „plný rejd“. Důvody k tomuto jsou různé. Jedním z nich je i doporučení mnohých, že na takto vybočená kola nemůže policie nasadit botičku – to proto, že se jí bude nasazovat opravdu velmi těžko a mnohdy se to ani nedá zvládnout. Tím se sice nelze vyhnout pokutě za špatné parkování, ale alespoň auto nebude zablokováno na místě.

Mohlo by vás zajímat:  „Nepředjížděj nás, silniční piráte“, vyslechl jsem si několikrát. Pro svůj styl jízdy mám naštěstí oporu v zákoně

Druhým důvodem může být také snadnější vyjetí. Když to šlo s takto výrazně natočenými koly tam, musí to jít stejným způsobem i zpět. Stačí držet volant, zařadit rychlostní stupeň a vyjíždět. Tento důvod má určitý smysl, ale je třeba říci, že není ideální takto kola ponechávat.

Zdroj obrázku: Freepik

Co se může stát?

Stačí se podívat pod auto a důvod, proč nemít natočená kola, je celkem jasný. Jedním z ochranných prvků je totiž manžeta kola. Gumová ochrana, která během zatáčení mění svůj tvar. Tento krátkodobý pohyb není žádný problém. Ten může nastat ve chvíli, kdy zaparkujeme s natočenými koly. Třeba na celý den, nebo i několik dní.

Mohlo by vás zajímat:  Každé auto skrývá řadu vychytávek, které usnadní každodenní cesty. Ne všichni je ale znají

Tato gumová manžeta je následně až nepřirozeně namáhána. Na jedné straně je výrazně natažená, zatímco na druhé je zmáčknutá, až zkroucená. Tento stav může vést k tomu, že se na ní dříve nebo později objeví praskliny. V tu chvíli přestává plnit svou ochrannou funkci a skrz manžetu se dostávají nečistoty, které pochopitelně poškodí daný kloub a v tu chvíli čeká motoristu nezbytná návštěva servisu, kde může očekávat delší a nákladnější opravu. Přitom stačilo po zaparkování udělat jednoduchý úkon.

Zdroj: https://mechanics.stackexchange.com/questions/35985/is-it-necessary-to-have-the-wheels-of-a-car-aligned-with-the-body-when-parked-d