Radical RXC Turbo – Ještě silnější silniční závoďák!

Britská společnost Radical oficiálně představila novou verzi svého silničního modelu RXC, která dostala přídomek Turbo. Vůz nevznikl pouhým přidáním turbodmychadla k stávajícímu motoru, ale dostal zcela novou pohonnou jednotku. Máme pro vás bližší informace.

Stejně jako RXC, i odvozené RXC Turbo je svým způsobem závodním speciálem se schválením k běžnému silničnímu provozu. Design a aerodynamika se od výchozí verze zásadně neměnily, automobil tak zůstává vizuálně podobný vytrvalostním speciálům LMP. Oficiální výstavní premiéra proběhla před pár dny na Autosport International. Základního RXC se od minulého roku prodalo již 20 kusů a objednávkové knihy jsou plné na následující čtyři měsíce. Vzhledem k takovému zájmu je představení výkonnějšího RXC Turbo logickým krokem.

Základem vozu je vysoce pevný karbon-ocelový trubkový rám, na němž jsou montovány kompozitní panely karoserie; část jich může být za příplatek nahrazena karbonovými částmi. Součástí aerodynamických prvků je také nastavitelné zadní křídlo podle specifikací třídy GT3. Vůz dokáže při rychlé jízdě vyvinout přítlak až 900 kilogramů, což se zhruba rovná jeho váze 940 kg. Rozměry RXC Turbo činí 4 300 mm na délku, 1 960 mm na šířku a 1 127 mm na výšku. Podvozek sestává ze zakázkového zavěšení Intrax Racing Suspension s nastavitelnými tlumiči, pushrody a dvojitými lichoběžníkovými rameny ve všech rozích karoserie. Brzdová soustava využívá čtyř plovoucích diskových brzd s šestipístkovými třmeny a průměry disků vepředu 330 milimetrů a vzadu 310 mm, za příplatek je dostupná karbon-keramická verze. Kola jsou přichycena centrální maticí a rozměr činí 17 palců, přičemž pneumatiky závodní i silniční specifikace dodává společnost Dunlop.

Mohlo by vás zajímat:  Infiniti Q50 Eau Rouge - Předobraz ostrých modelů

Hlavní změnou od RXC je u RXC Turbo především pohonná jednotka. Zatímco první jmenovaný využívá atmosférický 3.7-litrový V6 od Fordu, novinka dostala novější 3.5-litrový twin-turbo V6 EcoBoost od stejné automobilky. Jednotka disponuje dvěma malými turby, která jsou schopny se roztočit až na 248 000 otáček za minutu. Dále je EcoBoost vybaven přímým vstřikováním, dvojitým nezávislým časováním vačkových hřídelí Ti-VCT a chladicím systémem od Radicalu. Zajímavostí je splnění ekologické normy Euro 5 a servisní interval až 10 000 kilometrů. Motor byl speciálně upraven přímo ve spolupráci s inženýry Fordu, který v této oblasti poskytuje Radicalu technickou podporu.

Převodové ústrojí je zakázkové transverzní sedmistupňové od společnosti Quaife a řidič mění převody pomocí pádel pod volantem. Poháněna jsou zadní kola, přičemž udávaný výkon RXC Turbo je 460 koní při 6 000 ot/min a krouticí moment 678 Nm při 3 600 ot/min. Výsledkem je poměr výkon/váha zhruba 490 koní na tunu. Zrychlení z 0 na 96 km/h je otázkou 2.6 sekund a maximální rychlost činí 298 km/h. Při těchto schopnostech je samozřejmostí standardní instalace kontroly trakce.

Mohlo by vás zajímat:  Corvette 427 Convertible Collector Edition

Interiér byl ve srovnání s RXC také lehce upraven a základ činí zakázkové sedačky Corbeau s šestibodovými bezpečnostními pásy, které splňují FIA předpisy. Plně nastavitelný je nejen multifunkční volant s posilovačem řízení, ale také pedály. Ve výbavě je vyhřívané čelní sklo s jedním stěračem, klimatizační jednotka a přístrojová deska tvořená LCD displejem, který zobrazuje jízdní data a informace o motoru. Za příplatek je rovněž dostupný propracovanější systém zobrazující více údajů, případně AiM SmartyCam s videovýstupem, na kterém se v reálném čase zobrazují aktuální data o přetížení, rychlosti a další. Budoucí majitel si může nechat instalovat kvalitnější zvukovou izolaci, koberečky  a potahy sedaček a palubní desky z kůže nebo Alcantary (případně jejich kombinaci).

Oficiální cena by se měla pohybovat kolem 129 000,- liber včetně DPH, což v přepočtu činí 4,23 milionu korun. To je o zhruba 21 500,- liber (705 000,- Kč) více než kolik Radical žádá za výchozí RXC.

Zdroj: Radical