Rallye Monte Carlo 2015

Letošní šampionát v mistrovství světa odstartoval tradiční Rally Monte Carlo. První dvě rychlostní zkoušky se odjely ve čtvrtek. A hned na začátku zazářil fenomenální Sébastien Loeb, který se po více než roce vrátil za volant Citroënu DS3 WRC. Nebližším soupeřem mu byl Ott Tänak s Fordem Fiesta RS WRC, který zaostal o 22 vteřin. Dalších 8 vteřin navíc ztrácel Sébastien Ogier s Volkswagenem Polo WRC. Za jeho zády se pak seřadily další jezdci Citroënu v pořadí Kris Meeke a Mads Ostberg. Druhý test ovšem opanoval Ogier před týmovým kolegou Jari-Matti Latvalou a třetím Loebem, který však zůstal celkově v čele s náskokem 13 vteřin. Až na osmé pozici byl Thierry Neuville s nejlepším Hyundaiem i20 WRC, náš Martin Prokop byl pak se svou Fiestou až jedenáctý.

V pátek Loeb opět zabral a zvýšil náskok na Ogiera na 28 vteřin. Pak se ale snažil Ogier a opět rozdíl snížil a to na pouhé 3 vteřiny. Do karet mu totiž hrála výhodnější první startovní pozice, zatímco Loeb startoval až jako čtrnáctý. Ze zadních pozic startoval i Robert Kubica s další Fiestou, který dvě erzety vyhrál. Celkově se ale po čtvrtečních problémech s alternátorem pohyboval ve třetí desítce. Na třetí místo se vyhoupl Latvala, čtvrtý byl Tänak a pátý druhý Ford s Elfynem Evansem. Za nimi pak byl Meeke, Andreas Mikkelsen se třetím Volkswagenem, Ostberg, Neuville a jeho týmový kolega Sordo. Prokop stále držel jedenáctou pozici. v nižší kategorii WRC2 vedl Lefébvre před Martinem Kočím.

Odpoledne nastala pro Monte tradiční pneumatiková ruleta, kde nejlépe zvolili LoebOstberg, kteří nazuli zimní pneumatiky bez hřebů. Loeb tak vyhrál další měřenou zkoušku. Hned v té následující ale chyboval a ztratil nějaký čas, takže se před něj posunul Ogier. Tenovšem na druhé odpolední zkoušce nestačil na vítěze testu Kubicu. Třetí test pak znamenal konec nadějí pro jezdce Citroënu Loeba a Meeka. Loeb na náledí havaroval a poškodil zavěšení, s velkou ztrátou ovšem pokračoval. Meeke zase nejprve nabral 4 minuty ztrátu, pak ovšem zastavil definitivně. Na tomto testu dvakrát havaroval Kubica, který ale v soutěži pokračoval. Celkově se tak na druhé místo za Ogiera posunul Latvala, třetí byl výborně jedoucí Mikkelsen, čtvrtý Tänak, pátý Ostberg. Za nimi se pak díky odpoadnutí Citroënů naskládali Evans, Neuville, SordoProkop, který za sebou měl nyní desátého Loeba. Vedení ve WRC2 se neměnilo.

Mohlo by vás zajímat:  Volkswagen ukázal koncept Multivanu i s motocyklem

První sobotní zkouška byla bohužel kvůli nekázni diváků zrušena. Další test ale ovládl Kubica, který porazil MeekaLoeba. Hodně z náskoku lídra Ogiera však ukrojil Latvala, který svou ztrátu snížil na jednu minutu. Další test vyhrál Loeb před Kubicou a Latvalou, který tak stále snižoval náskok vedoucího Ogiera. Poslední sobotní zkoušku pak vyhrál Meeke před Kubicou. Na třetí pozici se opět blýskl Latvala. Ogier i tak držel celkové vedení s náskokem 42 vteřin před Latvalou. Na dalších pozicích byli Mikkelsen, Ostberg, Sordo, Neuville, Evans, Prokop, Loeb a Meeke. Ve WRC2 potkaly problémy Kočího, který zlomil poloosu a jel jen na zadní náhon. Vedl tak Lefévbre před Kremerem a Kočím.

První nedělní test se stal kořístí Meeka, ani to mu nestačilo k posunu na lepší pozici. Pořadí se měnilo až po následujícím testu, který vyhrál Loeb a předstihl tak našeho Prokopa. Se soutěží se rozloučil Kubica, který urval obě pravá kola svého vozu, v nižší kategorii bohužel definitivně odstoupil Kočí. Poslední erzetu, takzvanou Power stage, opět vyhrál Meeke před Loebem a Latvalou. Prakticky nijak se ale neměnilo pořadí, Jen Neuville předstihl svého týmového kolegu Sorda. Kompletní stupně vítězů tak obsadil Volkswagen v pořadí Ogier, Latvala a Mikkelsen. Za nimi dojel nejlepší Citroën Madse Ostberga a hned za ním i lepší z Hyundaiů s Neuvillem za volantem. Zbytek elitní desítky dorazil do cíle v pořadí Sordo, Evans, Loeb, Prokop a Meeke. WRC2 vyhrál Lefévbre před BreenemKremerem. Vítězem WRC3 byl Gilbert a nejrychlejším vozem atraktivní třídy R-GT bylo Porsche Francoise Delecoura.

Foto: Autosport, WRC

Komentáře