Renault Alpine bude vyrábět Lotus

S novým sportovním nářadím francouzské automobilky Renault se nám to trošičku začíná zamotávat. Koncept Renault Alpine A110-50, jenž chce do určité míry navázat na legendární A110 Berlinette, bude s největší pravděpodobností postaven na základě Lotusu.

První informace však hovořily o tom, že základem nebude nikdo jiný než Nissan GT-R. Od této myšlenky však zrazuje už samotné uspořádání techniky pod kapotou. Zatímco GT-R má motor uložen vpředu, Renault plánuje o koncepci s motorem uloženým před zadní nápravou, stejně jako je tomu u konceptu. Z tohoto důvodu je Lotus jasnou volbou. Zůstává ovšem otázkou, který model bude tvořit základ nové Alpiny. Spekuluje se především o modelu Evora.

Mohlo by vás zajímat:  Alfa Romeo 4C tak trochu jinak, inspiruje se snad automobilka vizí karosárny?

A co tedy zatím víme o atraktivním konceptu A110-50? Tak například to, že je postaven na základě ostrého modelu Mégane Trophy a je poháněn vidlicovým šestiválcem o zdvihovém objemu 3,5 litrů o maximálním výkonu 294 kW (rovných 400 koní). Točivý moment 422 Nm je posílán výhradně na zadní kola skrze šestistupňovou sekvenční převodovku. Zde se již o rozdělení momentu stará samosvorný diferenciál.

K vrcholům v použité techniky patří závodní stavitelný podvozek Sachr a jedovaté brzdy o průměru 356 milimetrů vepředu a 330 milimetrů vzadu. Kde by však tohle všechno bylo bez dokonalého vyvážení auta, víte sami. Renault proto rozděloval kilogramy velmi zodpovědně, aby se mohl pochlubit procentuálním poměrem 48/52. A zatímco původní Alpine A110 Berlinette kralovala v rallye, nová Alpine si bude libovat spíše na závodních okruzích.

Mohlo by vás zajímat:  Honda Civic - Facelift a model Sport