Renault Captur 2013 – francouzský Juke v detailech!

Automobilka Renault zveřejnila v úterý první teaser plánovaného modelu Captur za tím účelem, aby nás upozornila na virtuální premiéru nového crossoveru, která se odehrála právě dnes. Debut pro veřejnost se uskuteční na ženevském autosalonu a Captur se začne prodávat po celé Evropě na přelomu jara a léta.

Nový Renault Captur je v podstatě francouzský Nissan Juke, jelikož je postaven na stejné platformě jako zmíněný japonský extravagantní crossover. Captur měří na délku 4120 mm (o pouhých 5 mm kratší než Juke), na šířku 1770 mm a na výšku 1570 mm. Světlá výška jest 200 mm. Renault se k novému modelu vyjádřil následovně: „Captur je kombinací expresivního stylingu, řidičské pozice SUV, prostorného a variabilního interiéru jako v MPV a jízdní agilnosti a zábavnosti kompaktního hatchbacku“.

Dalo by se očekávat, že designéři budou při tvoření sériové podoby vycházet z konceptu Captur, ale nestalo se tak. Inspirátorem se stala nová generace hatchbacku Clio, a proto se o novém crossoveru říká, že je to v podstatě Clio do terénu nebo na steroidech. Captur nabídne mnoho možností přizpůsobení, například dvoubarevnou karoserii (první barva – střecha se sloupky, druhá barva – zbytek karoserie).

Interiér se pyšní velkým zavazadlovým prostorem, variabilním prostorem v kabině a inovativním uskladňováním ze světa MPV. Nebudou chybět ani standardní prvky jako hands-free, systém pro rozjezd do kopce nebo zadní parkovací senzory. Součástí výbavy bude multimediální systém Renault R-Link s dotykovým displejem a nejmenovaný další systém, který obsahuje šest reproduktorů, Bluetooth a další.

Captur, narozdíl od Nissanu Juke, se bude prodávat výhradně s pohonem předních kol a zpočátku pod kapotou objevíme následující motory – zážehová 1.2 TCe o výkonu 80 či 120 koní, která bude doplněna pouze převodovkou EDC s dvěma spojkami nebo vznětová 1.5 dCi s výkonem 90 koní a volitelnou převodovkou EDC

Mohlo by vás zajímat:  Lada Niva s novým podvozkem a osmiválcem

Nový Renault Captur se bude vyrábět ve španělském závodu Valladolid.

Komentáře