Renault odhalil ceník nového Espacu

Pátá generace Renaultu Espace se od těch předchozích velmi výrazně odstřihla a začala si razit svou vlastní cestu skrze segment velkých crossoverů. Počáteční rozpaky Renault umě rozmetal a přímo při premiéře na pařížském výstavišti potvrdil, že s přechodem na atraktivnější styl neutrpěla vnitřní prostornost ani variabilita. Na český trh novinka zamíří až v dubnu letošního roku, francouzská automobilka však již v předstihu zveřejnila její ceny.

Než se k nim dostaneme, je potřeba zabrousit pod kapotu, kde budou celkem tři motorizace. Základem je naftová šestnáctistovka dCi 130 o výkonu 130 koní s točivým momentem 320 Nm v kombinaci s manuálním šestikvaltem. Zajímavější je však šestnáctistovka dCi 160 EDC s dvojitým přeplňováním, výkonem 160 koní a točivým momentem 380 Nm. Tato jednotka je kombinována s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou EDC, která dostala technologii Shift-by-Wire, kdy mezi voličem převodovky a skříní převodovky neexistuje mechanická vazba. Třetí možností je zážehová šestnáctistovka TCe 200 EDC o výkonu 200 koní s točivým momentem 260 Nm, která je opět dostupná s dvouspojkovou převodovkou EDC, tentokrát však se sedmi stupni. Ačkoliv celkový vzhled karosérie svádí k myšlence použití pohonu všech kol, výkon je vždy přenášen na přední kola. Od druhého výbavového stupně je však za příplatek alespoň aktivní řízení všech kol 4Control.

Již od základního výbavového stupně Life je Espace sedmimístný a díky systému One Touch také úžasně variabilní. Vedle toho ve výbavě nechybí přední, boční a hlavové airbagy, elektrická okna vpředu i vzadu, automatická dvouzónová klimatizace, panoramatické střešní okno, tempomat, monitorování tlaku v pneumatikách, dešťový a světelný senzor, parkovací senzory vpředu, z boku i vzadu, LED diodová hlavní světla, manuálně stavitelné sedadlo řidiče v šesti směrech, palubní počítač s TFT displejem a multimediální systém R-Link 2 s 8,7palcovou obrazovkou, navigací TomTom, USB/Bluetooth konektivitou a hudebním systémem Arkamys. Cena základního výbavového stupně je 769 000 korun. Prostřední linie Zen má navíc sledování mrtvého úhlu, systém Multi-Sense, ambientní osvětlení interiéru, výškově stavitelné sedadlo spolujezdce, tónovaná skla, 18palcová litá kola nebo čalounění v kombinaci látky a koženky. Cena je minimálně 819 900 korun. Nejvyšší stupeň Initiale Paris je od začátku profilován jako ultraluxusní, proto se nelze divit špičkovému audiosystém Bose s 12 reproduktory, elektricky stavitelným předním sedadlům v osmi směrech s manuálně stavitelnou délkou sedáku, elektricky stavitelnou bederní opěrkou, masážní funkcí, vyhříváním a pamětí polohy, koženému čalounění, elektrickému ovládání kufru, zpětným zrcátkům s pamětí polohy, zadní parkovací kameře, inteligentnímu parkovacímu asistentu (podélný, kolmý, úhlový), systému varování před opuštěním jízdního pruhu, automatickém přepínání dálkových světel, systému varování při překročení rychlosti s rozpoznáváním dopravních značek, hlídání bezpečné vzdálenosti, systému nouzového brzdění, řízení všech kol 4Control, systému přizpůsobení tuhosti tlumičů, 19palcovým kolům ve specifickém designu a unikátní černé barvě Améthyste. Za Espace Initiale Paris však dáte nejméně 1 009 900 korun

Mohlo by vás zajímat:  Češi jsou v zavádění alternativních pohonů hluboko pod průměrem EU. Stále dominuje nafta a benzín
Motorizace Life Zen Initiale Paris
Energy TCe 200 EDC (200 k)  ————— 869 900 Kč 1 009 900 Kč
Energy dCi 130 (130 k) 769 000 Kč 819 900 Kč  —————
Energy dCi 160 EDC (160 k)  ————— 919 900 Kč 1 059 900 Kč

Zdroj: Renault