Renault odhalil nový crossover Kadjar

Když v roce 2006 nahradil Nissan populární Almeru crossoverem Qashqai, klepali si všichni konkurenti na čelo. Dnes by však jeho počínání nejraději napodobili, protože jen v loňském roce bylo téměř každé páté prodané auto crossover. Mezi konkurenty je i alianční partner Renault, kterému sázka na jihokorejský Koleos tak úplně nevyšla. Proto přichází Kadjar, postavený na základech druhé generace Qashqaie, který chce navázat na úspěch menšího Capturu. 

Aktualizováno 3.3.2015 – Doplněny informace o motorech i převodovkách, respektive dvou speciálních verzích.

Právě mezi Capturem a Koleosem má 4,45 metru dlouhý, 1,84 metru široký a 1,60 metru vysoký Kadjar své místo. Že chce navázat především na 178 tisíc prodaných Capturů naznačuje už vnější vzhled s výraznou přední i zadní částí. Vpředu kromě velkého loga a korporátní masky vyniknou LED diody pro denní svícení, doplněná dvěma diodovými moduly Pure Vision v hlavních reflektorech. Prolis ve spodní části dveří stejně jako vytažené zadní blatníky známe již z menšího Clia či několikrát zmiňovaného Capturu a v určitě interpretaci je dostane i nový Mégane. Zadní část pak opět připomíná zejména menšího sourozence a zaujme nepoměrem mezi zasklenou a plechovou plochou. Modelu na propagačních fotkách dodávají na atraktivitě rovněž 19palcová kola, červený lak karosérie, plasty lemované blatníky a viditelná ochrana podvozku v předním a zadním nárazníku. Terénní prvky zůstanou všem verzím, základní model však místo „devatenáctek“ kola o něco menší.

Kabina je složena především z měkčených plastů, jejichž povrchová úprava i zpracování by mělo být na špičce segmentu. Před řidičem je TFT displej palubního počítače, středovou konzoli ve vyšších verzích zdobí multimediální systém R-Link 2 se sedmipalcovou obrazovkou a hlasovým ovládáním, jehož prostřednictvím budou dostupné bezpečnostní asistenty jako nouzové brzdění, výstraha při opuštění jízdního pruhu, rozpoznávání dopravních značek nebo couvací kamera. Příplatkovou položkou bude rovněž prosklená panoramatická střecha o ploše 1,4 m2. Z většího Espacu si Kadjar půjčil něco z variability – díky systému Easy Brake lze sedadla dělená v poměru 60:40 sklopit přímo ze zavazadlového prostoru, pro převoz delších předmětů nechybí možnost sklopit i sedadlo spolujezdce. Zavazadelník pojme v základním uspořádání 472 litrů, dalších 30 litrů je k dispozici díky množství úložných prostor. Na špičce třídy se má Kadjar kromě kvality zpracování octnout i díky šířce 1465 mm mezi podběhy a výšce 910 mm na zadních sedadlech. 

Mohlo by vás zajímat:  Ford chystá do Detroitu premiéru nové F-150

Pod karosérii se nachází modulární platforma CMF s pohonem pouze předních nebo všech kol. Ačkoliv toho předokolka určitě neprojede tolik jako čtyřkolka s režimy 2WD, Auto nebo Lock, bude vybavena alespoň systémem Extended Grip, tedy pomocníkem při jízdě v horších povětrnostních podmínkách. Určitou všestrannost Kadjaru, jenž vyplývá i ze jména samotného, dokazuje na jednu stranu světlá výška 190 mm, přední nájezdový úhel 18 stupňů a přejezdový úhel 25 stupňů, na stranu druhou pak poloměr otáčení 10,72 metru. 

O pohon se bude starat dvojice naftových motorů Energy dCi vybavené systémem Stop&Start a plnící emisní normu Euro 6b nebo zážehová dvanáctistovka TCe. Slabší naftový motor disponuje výkonem 110 koní a v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou nebo šestistupňovým dvouspojkovým automatem EDC spotřebuje jen 3,8 l/100 km! Silnější naftový čtyřválec má 130 koní a 320 Nm, svůj výkon pak přenáší na přední nebo všechna kola prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky. Zážehová přeplňovaná dvanáctistovka TCe s přímým vstřikováním má výkon 130 koní při 5500 ot./min a točivý moment 205 Nm od 2000 ot./min. Pokud hledáte cestu jak uspořit co nejvíce paliva, možná právě pro Vás bude zajímavý balíček Renault Driving eco2 s aktivními klapkami v přívodech vzduchu nebo usměrňovačem proudění větru kolem blatníků. Výsledkem je úspora až 0,62 litru paliva na 100 km, respektive 4 g CO2/km při 130 km/h.  

Na český trh dorazí Kadjar v červnu, tři měsíce po světové premiéře v Ženevě. Aby Renault podpořil prodeje crossoveru, budou od začátku k dispozici speciální série X-Mod, respektive Bose. První jmenovaná vychází z výbavového stupně Zen a nabízí 17palcová kola, střešní ližiny, unikátní čalounění, systém Easy Brake, rozpoznávání dopravních značek, adaptivní tempomat, automatická světla, automatickou klimatizaci nebo světelné a dešťové senzory. V nabídce bude dvoukolka se systémem Extended Grip i čtyřkolka. Kadjar Bose má základ ve výbavové linii Intens, navíc má však 19palcová kola, full-LED přední světla, černé kryty zrcátek a loga Bose. Volant je potažený kůží Nappa, přičemž za příplatek jí jsou čalouněná i sedadla, a chybět pochopitelně nemůže audio Bose s šesti reproduktory, jedním centrálním reproduktorem, subwooferem v kufru a digitálním zesilovačem.

Mohlo by vás zajímat:  Renault odhalil ceník nového Espacu

Zdroj: Renault