Renault Sport je po světě známý především díky výrobě ostrých a skvěle řiditelných hatchbacků. Čas od času však přijde s něčím bláznivým. Na začátku tisíciletí to byl Renault Clio Sport V6, před pěti lety Mégane RS R26.R a dnes elektrický model Twizy Renault Sport F1, který se inspiroval ve světě formule 1.
Na konstrukci pracovali kromě inženýrů z Dieppe také jejich kolegové z formule 1. A na modelu Twizy to je znát. Minimálně vzhledově určitě. Přední splitter, zadní křídlo nebo boční prahy. Přímo z monopostu Formula Renault 2.0 pocházejí kola, volant má zase původ v monopostech Formula Renault 3.5.
Nejdůležitější novinka se však ukrývá místo zadního sedadla. Systém KERS se používá ve vozech královny motorsportu, popřípadě velmi luxusních a drahých automobilech. Inženýři ho však instalovali do modelu Twizy, který má ve své standardní podobě pouze 17 elektrických koní.
Díky KERSu však výkon stoupne skoro šestinásobně – na 98 koní (17 elektromotor + 81 KERS). To vše však pouze po dobu zhruba 13 sekund. I to ale stačí na sprint z 0 na 100 km/h za asi 6 sekund, což je srovnatelné se současným Méganem RS 265. Pokud zrovna nepotřebujete 98 koní, může být KERS využíván jako generátor elektrické energie.
Zdroj: Renault