Renault představil modernizovaný Master

Uplynulý měsíc přinesl velké množství nových nebo alespoň výrazně modernizovaných dodávek. Začít můžeme u dvojčat Renault Trafic a Opel Vivaro a přes Iveco Daily se dostaneme až k trojici Jumper, Boxer a Ducato od PSA a Fiatu. Dnes k těmto modelům přibyl další nový Renault – tentokrát výrazně modernizovaný Master.

Po designové stránce nečekejte velké množství změn – spolu s dalšími modely značky nyní ladí přední maska s výraznějším logem, což je v podstatě jediná větší změna na karosérii. Zajímavější je rozšíření nabídky verzí o typy L4H2 a L4H3 s jednoduchou zadní nápravou. Přeloženo do normální řeči se jedná o modely s nejdelší karosérii a střední nebo nejvyšší výškou karosérie.

Mohlo by vás zajímat:  Ford Fiesta Van 2012 - mini dodávka pouze pro Velkou Británii

Ceník Master čítá na 350 nejrůznějších variant. Vybírat totiž lze z klasické dodávky, verze pro přepravu osob a nákladu, podvozku nebo valníku. Kromě mnoha typů karosérie je možné volit ze čtyř délek a tří výšek karosérie. Přepravní prostor se podle verze pohybuje od 8 m3 do 22 m3.

Nejvíce změn se tak událo pod kapotou, kde najdeme celou řadu nových jednotek 2.3 dCi. Začít můžeme motory s jedním turbodmychadlem, které mají výkon 110 koní a 125 koní. Úplnou novinkou jsou verze s dvojicí turbodmychadel s označením Twin Turbo a výkonem 135 koní nebo 165 koní. Konkrétní data zatím Renault nezveřejnil, u nejsilnějšího motoru však oproti minulé verzi došlo k úspoře až 1,5 l nafty na 100 km. O dalších 10% sníží spotřebu stisknutí tlačítka Eco, které upraví točivý moment motoru a také zredukuje účinnost klimatizační a ventilační soustavy.

Mohlo by vás zajímat:  Opel představuje paletu LUV pro nový modelový rok

Kromě nových motorů se do Masteru dostala rovněž poslední generace elektronických pomocníků. Zvolit tak můžete systém Extended Grip, který pomáhá s trakcí při zhoršených podmínkách, asistent pro rozjezd do kopce, poslední generaci ESC nebo systém Trailer Swing Assist, který během tažení vozíku upraví výkon motoru i průběh točivého momentu. Vítaným doplňkem je zrcátko Wide View, které je součástí sluneční clony před spolujezdcem a řidiče upozorňuje na objekty v mrtvém úhlu na opačné straně vozidla. Pro chytré telefony je připravena aplikace R & Go, pomocí kterého se dá kontrolovat navigace nebo telefon, verze s karosérii Crew Cab dostanou standardně systém pro monitorování tlaků v pneumatikách.

Mohlo by vás zajímat:  Hyundai H350 je nový velký užitkový vůz

Zdroj: Renault