Renault představil nového krále Nordschleife

V roce 2008 se králem Severní smyčky Nürburgringu v kategorii předokolek stal Renault Mégane RS R26.R a tento titul mu vydržel až do roku 2011, kdy ho převzal Mégane RS Trophy. Oběma Francouzům však začátkem roku vypálil rybník Seat, který s Leonem Cupra 280 zajel legendární trať za 7:58,44 sekundy

Jenomže už před měsícem, kdy Renault představil Mégane RS 275 Trophy, bylo jasné, že si vezme rekord zpět. Nebyl by to ovšem Renault, kdyby něčím neohromil. Rekordní čas o hodnotě 7:54,36 sekundy totiž nezajela 275 Trophy, ale její odlehčený sourozenec 275 Trophy-R!

Hmotnost verze R klesla oproti klasické 275 Trophy o 100 kg. Renault se totiž zbavil zadních sedaček, které nahradila zpěvňující vzpěra, přední sedačky nahradila sportovní Recara Pôle Position s tříbodovými pásy (na přání šestibodovými) z polykarbonátu a hned bylo 42 kg dole. Dalších 18 kg uspořila již neexistující zvuková izolace, 16 kg sundal menší lithium-iontový akumulátor a 11 kg šlo dolů díky odstranění rádia, klimatizace a zadního stěrače. Tohle je zkrátka ultimativní hračka na okruhy a opravdový nástupce Méganu RS R26.R!

Standardem je podvozek Cup včetně diferenciálu s omezenou svorností, vybavený nastavitelnými tlumiči Öhlins Road&Track (20 poloh vpředu a 30 poloh vzadu) a pružinami Allevard z kompozitních materiálů. Stejně jako u 275 Trophy, ani zde nechybí titanový laděný výfuk Akrapovič, který přidává dvoulitrovému čtyřválci s turbem 10 koní a ubírá 4 kg na váze. Motor tak má 275 koní a točivý moment 360 Nm, který na předek přenáší šestistupňový manuál. Speciálně pro tento vůz byly vyrobeny pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2, které jsou nazuty na 19palcových kolech Speedline, snižující neodpruženou hmotnost o dalších 5 kg, v červené nebo černé barvě. Zastavení mají na starosti brzdové kotouče z oceli a hliníku o průměru 340 mm (za příplatek o průměru 350 mm), které uspořily na hmotnosti auta 3 kg.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Renault Twingo 1.0 SCe

Po vizuální stránce je 275 Trophy-R vybavena dvoubarevným lakováním karosérie se střechou v odstínu Etoilé Black a karosérií v odstínu Pearlescent White. Spoiler v předním nárazníku ve stylu formule 1, stejně jako grafika šachovnicové vlajky na předních dveřích a pruhy na zadním blatníku jsou v odstínu Vif Red. Interiér má volant a páku ruční brzdy čalouněné Alcantarou, hlavice řadící páky je potažená kůží. S červenými pásy ladí červené prošívání na sedadlech a volantu.

Jak jsem již řekl v úvodu, rekordní čas má hodnotu 7:54,36 sekundy, což je jenom o necelé 2 sekundy pomalejší než v případě nové M4 Coupé. Na silnice se dostane jen 250 těchto krasavců. Prodej se rozběhne ve druhé polovině letošního roku na 15 trzích a základní cena ve Velké Británii byla stanovena na 36 430 liber (cca 1 253 000 Kč). Já doufám, že jedním z patnácti trhů bude i ten český, protože tohle auto se v mém pomyslném seznamu přání zařadilo proklatě vysoko.

##megane_ring##

Zdroj: Renault