Renault představuje novou limuzínu Talisman

Střední třídu dlouhodobě ovládají německé značky v čele s Volkswagenem, Audi, BMW nebo Mercedesem. Život se jim tu a tam snaží znepříjemnit konkurence z Japonska, Koreje nebo Francie, velké úspěchy nicméně neslaví. Proto jsme v poslední době svědky postupného „vymírání“ dříve klasických sedanů jako Nissan Primera, Honda Accord nebo Toyota Avensis. Jedním z končících modelů se měl stát také Renault Laguna, jehož třetí generace na trhu přesluhuje už několik let. Francouzi se však nakonec rozhodli jinak, vsadili na stejné karty jako u Espacu, zbavili se jména Laguna a dnes představili zcela novou limuzínu se staronovým jménem Talisman.

Pokud hledáte při pohled na karosérii ta správná slova, nejste určitě sami. Designéři se totiž konečně vrací k odkazu avantgardních modelů Avantime či Vel Satis a nebojí se experimentů s křivkami. To je dobře vidět již v přední části s rozměrnou chromovanou maskou chladiče a především LED diodami denního svícení, jejichž proužek byl prodloužen skoro až k nasávacím otvorům v nárazníku. Za příplatek navíc Renault nabídne full-LED světla, v hierarchii značky se jménem LED Pure Vision. Profil karosérie nepůsobí, na rozdíl třeba od Capturu nebo Clia, přeplácaně a nechává vyniknout litým kolům s velikostí až 19 palců, respektive mírně se zvedající linii oken a rozvoru 2,81 metru. Asi nejkontroverzněji tak působí zadní část se světly s trojdimenzionálním efektem, jejichž světelný podpis však až příliš evokuje Dodge Dart či některé modely německé produkce. Pro individualisty nabídne Renault osm metalických laků karosérie (bílá Pearlescent, béžová Dune, modrá Cosmos, hnědá Vison, šedá Cassiopée, šedá Platine, černá Etoilé a červená Carmin) a nemetalický bílý odstín Glacier v kombinaci se čtyřmi designy litých kol o velikosti 16, 17, 18 nebo 19 palců.

Podobně jako Espace, ukrývá i Talisman pod kabátkem modulární platformu CMF, s níž dosahuje délky 4,85 metru, šířky 1,87 metru a výšky 1,46 metru. Především cestující vzadu tak mají dostat velkorysý prostor pro nohy a hlavu, což se tisková zpráva snaží dokázat 282 mm před koleny zadních cestujících a 855 mm mezi zadním sedákem a střechou. Vpředu je tato hodnota dokonce o 47 mm lepší! Další kladné body chce sedan nasbírat v oblasti litrů pro náklad – kufr tak pojme v základním uspořádání 608 litrů, schránky na různých místech interiéru dalších 25 litrů včetně místa na 1,5litrové PET láhve v předních dveřích. Zvláštní péči věnovali francouzští inženýři sedadlům, která jsou v závislosti na zvolené výbavě potažena látkou, kombinací látky a kůže či pouze a jenom kůží. Nechybí elektrické seřizování v celkem osmi směrech (další dva se ovládají manuálně), v šesti směrech nastavitelná opěrka hlavy či ve čtyřech směrech ovládaná bederní opěrka. Cestující vpředu si budou dále užívat vyhřívání (v nabídce i pro zadní pasažéry), odvětrávání, masážní funkci a paměť až pro šest různých nastavení. Zadní část předních sedaček je navíc vyrobena za použití technologie Cover Carving, jejíž největší výhodou je nízká váha a malá prostorová náročnost (výrobce uvádí, že díky ní vznikne před koleny o 3 centimetry více místa než v případě konvenčního plastu). Přístrojovou desku tvoří displej, zobrazující vedle aktuální rychlosti a otáček také zařazený rychlostní stupeň nebo zvolený jízdní režim. V základní výbavě bude středovou konzoli zdobit 4,2palcový displej rádia, vyšší specifikace Talismanu přicházejí s multimediálním systém R-Link 2, jehož obrazovka má 7 nebo 8,7 palce. Skrze infotaiment se dají ovládat prakticky veškeré funkce auta od rádia, klimatizace, head-up displeje až po polohu sedadel a pozici zrcátek. Chybět nebude ani navigace, hlasové ovládání nebo speciální aplikace. Spolu s R-Linkem druhé generace pak přichází také audiosystém Bose s prostorovým zvukem.

Mohlo by vás zajímat:  Renault připravuje novinky

Motorová paleta obsahuje celkem pětici motorů – zážehové čtyřválce Energy TCe 150Energy TCe 200 výhradně se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem EDC, respektive vznětové čtyřválce Energy dCi 110, Energy dCi 130Energy dCi 160 se dvěma turbodmychadly. U prvních dvou si může zákazník zvolit manuální šestistupňovou převodovku nebo šestistupňový dvouspojkový automat EDC, nejsilnější diesel je spojen výhradně se šestistupňovým dvouspojkovým automatem EDC. Přesné dynamické či ekologické hodnoty zatím tisková zpráva nezmiňuje, v porovnání s Espacem je však Talisman o 200 kilogramů lehčí a nabízí skvělý koeficient odporu vzduchu cx = 0,27. Velice zajímavé svezení bude s modelem, jehož podvozek dostane zároveň řízení všech kol 4Control a adaptivní tlumiče. Stejně jako u velkého crossoveru nabídne Renault v Talismanu technologii Multi-Sense, která nastaví motor, převodovku EDC, elektronické tlumiče, systém 4Control, podvozek, řízení, zvuk motoru a podsvícení přístrojů do jednoho z pěti módů – Eco, Comfort, Neutral, Sport a Perso. Spolu se specifickým nastavením se mění i barva ambientního osvětlení. Bezpečnost mají na starosti nejmodernější asistenční systémy, jejichž nabídka začíná u adaptivního tempomatu a aktivního nouzového brzdění, dále je k dispozici varování při opuštění jízdního pruhu, hlídání bezpečné vzdálenosti, hlídání mrtvého úhlu, rozpoznávání dopravních značek či parkovací asistent.

V ceníku se objeví celkem pět výbavových stupňů v čele s luxusní linií Initiale Paris. Ta jako jediná dostane exkluzivní černý lak Améthyste v kombinaci s 19palcovými koly a logy „Initiale Paris“ prakticky všude po karosérii. Kabina je kompletně čalouněná kůží Nappa a vedle klasické černé může být rovněž hnědá. Sedadla mají standardně masážní strojek, vyhřívání, nastavování v deseti směrech a opěrky hlavy s příznačným názvem Relax. Pro větší soukromý byla všechna okna zatmavena, ani uvnitř přitom nebudou chybět loga Initiale Paris. Třešničkou na dortu jsou automaticky sklopná zrcátka při zařazeném neutrálu, respektive exkluzivní design vstupní karty. Pokud patříte k méně majetným, přesto si budete chtít novinku od Renaultu koupit, vybírat můžete ze specifikací Life, Zen, Business a Intens. Vedle sedanu pak bude mít na zářijovém frankfurtském autosalonu premiéru též Talisman s karosérií kombi

Mohlo by vás zajímat:  Sériová Alfa Romeo 4C se představí v Ženevě!

Zdroj: Renault

Komentáře