Renault přichází s praktičtější verzí Talismanu

Začátkem prázdnin představený Renault Talisman s tříprostorovou karosérii vzbudil mezi veřejností velmi protichůdné emoce. Jedni jej chválili za design, alespoň trošku vzpomínající na avantgardní modely ze začátku 21. století, druzí jeho vzhled častovali poznámkami o kopírování Passatu a dalších německých modelů. Buď jak buď, Talisman vzbudil rozruch, což francouzský „diamant“ potřeboval jako sůl. Sedan navíc nezůstane v nabídce osamocen. Už za tři týdny bude mít ve Frankfurtu premiéru také praktičtější provedení Estate.

Jeho přední části s rozměrnou chromovanou maskou chladiče a především LED diodami denního svícení, jejichž proužek byl prodloužen skoro až k nasávacím otvorům v nárazníku, je naprosto shodná s klasickým Talismanem. Změny začínají až při pohledu z profilu, při němž vyniknou nejen lesklé stříbrné střešní ližiny, ale též elegantní linie střechy, zakončená spoilerem pátých dveří. Velice zajímavým prvkem je decentně zvedající se linie oken v prostoru zadních bočních dveří, respektive blatníků. Kontroverzní zadní partie se světly s trojdimenzionálním efektem však nezmizely. Za příplatek Renault nabídne full-LED světla, v hierarchii značky se jménem LED Pure Vision.

Pod kabátkem Talismanu Estate najdeme modulární platformu CMF, která má velice podobné rozměry jako sedan. Na délku to znamená 4,86 metru, šířku 1,87 metru a výšku 1,46 metru. Mezi nápravami je 2,81 metru. Především cestující vzadu tak mají dostat velkorysý prostor pro nohy a hlavu, což se tisková zpráva snaží dokázat 262 mm před koleny zadních cestujících a 886 mm mezi zadním sedákem a střechou. Vpředu je tato hodnota o 16 mm lepší. Kufr pojme v základním uspořádání 572 litrů, přičemž ložná plocha má délku 1116 mm. Po složení zadních sedadel tyto hodnoty vzrostou na 1700 litrů, respektive 2010 mm. Schránky na různých místech interiéru dají dohromady dalších 20 litrů, včetně místa na 1,5litrové PET láhve v předních dveřích. Zvláštní péči věnovali francouzští inženýři sedadlům, která jsou v závislosti na zvolené výbavě potažena látkou, kombinací látky a kůže či pouze a jenom kůží. Nechybí elektrické seřizování v celkem osmi směrech (další dva se ovládají manuálně), v šesti směrech nastavitelná opěrka hlavy či ve čtyřech směrech ovládaná bederní opěrka. Cestující vpředu si budou dále užívat vyhřívání (v nabídce i pro zadní pasažéry), odvětrávání, masážní funkci a paměť až pro šest různých nastavení. Zadní část předních sedaček je navíc vyrobena za použití technologie Cover Carving, jejíž největší výhodou je nízká váha a malá prostorová náročnost (výrobce uvádí, že díky ní vznikne před koleny o 3 centimetry více místa než v případě konvenčního plastu). Přístrojovou desku tvoří displej, zobrazující vedle aktuální rychlosti a otáček také zařazený rychlostní stupeň nebo zvolený jízdní režim. V základní výbavě bude středovou konzoli zdobit 4,2palcový displej rádia, vyšší specifikace Talismanu přicházejí s multimediálním systém R-Link 2, jehož obrazovka má 7 nebo 8,7 palce. Skrze infotaiment se dají ovládat prakticky veškeré funkce auta od rádia, klimatizace, head-up displeje až po polohu sedadel a pozici zrcátek. Chybět nebude ani navigace, hlasové ovládání nebo speciální aplikace. Spolu s R-Linkem druhé generace pak přichází také audiosystém Bose s prostorovým zvukem.

Mohlo by vás zajímat:  Alpine bude prémiová značka, v roce 2016 chce vyrobit 3 000 aut

Motorová paleta obsahuje celkem pětici motorů – zážehové čtyřválce Energy TCe 150 a Energy TCe 200 výhradně se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem EDC, respektive vznětové čtyřválce Energy dCi 110, Energy dCi 130 a Energy dCi 160 se dvěma turbodmychadly. U prvních dvou si může zákazník zvolit manuální šestistupňovou převodovku nebo šestistupňový dvouspojkový automat EDC, nejsilnější diesel je spojen výhradně se šestistupňovým dvouspojkovým automatem EDC. Stejně jako u výchozího sedanu nabídne Renault v „Estatu“ technologii Multi-Sense, která nastaví motor, převodovku EDC, elektronické tlumiče, systém 4Control, podvozek, řízení, zvuk motoru a podsvícení přístrojů do jednoho z pěti módů – Eco, Comfort, Neutral, Sport a Perso. Spolu se specifickým nastavením se mění i barva ambientního osvětlení. Řidičskou třešničkou na dortu má být provedení, kombinující řízení všech čtyř kol 4Control s adaptivními tlumiči. Bezpečnost mají na starosti nejmodernější asistenční systémy, jejichž nabídka začíná u adaptivního tempomatu a aktivního nouzového brzdění, dále je k dispozici varování při opuštění jízdního pruhu, hlídání bezpečné vzdálenosti, hlídání mrtvého úhlu, rozpoznávání dopravních značek či parkovací asistent.

V ceníku se objeví pět výbavových stupňů v čele s luxusní linií Initiale Paris. Ta jako jediná dostane exkluzivní černý lak Améthyste v kombinaci s 19palcovými koly a logy „Initiale Paris“ prakticky všude po karosérii. Kabina je kompletně čalouněná kůží Nappa a vedle klasické černé může být rovněž hnědá. Sedadla mají standardně masážní strojek, vyhřívání, nastavování v deseti směrech a opěrky hlavy s příznačným názvem Relax. Pro větší soukromí byla všechna okna zatmavena, ani uvnitř přitom nebudou chybět loga Initiale Paris. Třešničkou na dortu jsou automaticky sklopná zrcátka při zařazeném neutrálu, respektive exkluzivní design vstupní karty. Pokud patříte k méně majetným, přesto si budete chtít novinku od Renaultu koupit, vybírat můžete ze specifikací Life, Zen, Business a Intens.

Zdroj: Renault