Report Rally Argentina

Letošní sezóna vypadá opět nadějněji, dominance Volkswagenu byla totiž narušena technickými problémy a tak se prvního vítězství v kariéře dočkal Chris MeekeCitroënem DS3 WRC.

Pauza od mexické rally byla dlouhých šest týdnů, týmy se nyní přemístily více na jih, kde odstartovali do argentinské rally. V první etapě čekalo na posádky 152 ostrých kilometrů. První čtvrteční večerní test vyhrál letos dominující Sébastian Ogier s Volkswagenem Polo R WRC, druhý byl Chris Meeke a třetí Andreas Mikkelsen s dalším Volkswagenem. Jenže hned druhý páteční test přinesl Ogierovi smůlu a problémy s motorem jeho vozu. Mikkelsen zase udělal jezdeckou chybu a měl defekt, Meeke se propracoval rázem do čela s půlminutovým náskokem na Dani Sorda s vozem Hyundai i20 N WRC. Třetí byl poslední Volkswagen se šancí na dobré umístění, který pilotoval Jari-Matti Latvala. Sorda ovšem potkaly následně problémy s posilovačem a přepustil Latvalovi svou pozici. Na třetí místo se posunul Mads Ostberg s dalším Citroënem, za ním byli piloti Fordu s pořadí Ott TänakElfyn Evans

V druhé části etapy postihly problémy i Latvalu, ale ten druhé místo zpočátku udržel, ovšem nakonec jej Ostberg udolal. Tänak v brodu trefil kámen a také ztratil několik pozic. Navíc Sordo s opraveným vozem opět stoupal pořadím na čtvrtou pozici před Evanse. Problémy favoritů vynesly Čecha Martina Prokopa s Fordem Fiesta RS WRC na šesté místo. Za ním jel Thierry Neuville s Hyundaiem, Khalid Al-Qassimi s Citroënem a pak nejrychlejší piloti WRC2 – Al-Kuwari a Protasov.

Druhá etapa obsahovala čtyři rychlostní zkoušky o délce 131 kilometrů. První vyhrál Ogier, navíc Meeke spíše na prvních testech chyboal a ztrácel náskok na svého týmového kolegu. Sordo zase stahoval LatvaluNeuville Prokopa. Pořadí se ale neměnilo ani po těchto testech ani po následující deváté zkoušce, která byla anulována. Hayden Paddon s Hyundaiem ztratil kontrolu nad svým vozem a vylétl z trati. Bohužel, ačkoliv se jednalo o zakázaný prostor, pohybovalo se v něm několik diváků a někteří z nich byli zraněni. Jak je vidět, problém s neukázněnými diváky mají i jiné země. V poslední zkoušce dne pak odstoupil Sordo, naopak Meeke opět zvýšil svůj náskok na Ostberga. Třetí byl Latvala, čtvrtý Evans, pátý Neuville a šestý Prokop a sedmý Al-Qassimi. Pak už v pořadí figurovali nejlepší jezdci WRC2 v pořadí Al-Kuwari, Dominguez a na desáté pozici se pohyboval domácí závodník Saba.

Mohlo by vás zajímat:  Citroen C-Quatre Cross - první C4 jede dál!

V neděli se jely jen dvě rychlostní zkoušky, ta druhá byla současně i extra bodovanou PowerStage. Na té první opět vedoucí Citroëny sváděly boj o vítězství, když Ostberg porazil Meeka a ukrojil část jeho náskoku. Latvala musel odstoupit pro poruchu motoru a tak se na stupně vítězů posunul Evans. Za ním se pohybovali NeuvilleProkop. V posledním testu pak odstoupil i Neuville, který trefil kus skály. Stejné místo definitivně vyřadilo také Mikkelsena. Meeke si v posledním testu pohlídal vedení a získal tak své premiérové vítězství v Mistrovství světa. Navíc se jednalo o první vítězství Brita od roku 2002 (tehdy Colin McRae vyhrál Safari rally). Double pro tým Citroën zajistil druhý Ostberg, třetí místo a své osobní maximum si pak vybojoval Elfyn Evans. Martin Prokop vyrovnal své životní maximum a již potřetí v kariéře dojel na čtvrté pozici. Pátý byl po problémech Sordo a šestý Al-Qassimi. Na dalších pozicích byli jezdci WRC2 v pořadí Al-Kuwari a Dominguez. Devátý byl Saba a desátý Villagra.

Foto: RTE, Autoblog, Crash, Plus.WRC, 168hs