I maličkost může mít velký vliv na životnost auta. Málokdo se ho zbavuje po pár letech, a tak je jasné, že i naprosté drobnosti mohou mít velký vliv na to, jak dlouho bude takový automobil sloužit. Mnoho řidičů má buď špatné návyky, nebo si ani neuvědomuje, že u svého vozu dělají něco špatně. A co konkrétně patří mezi problémy?
Agresivní jízda se studeným motorem
Motor se nejprve potřebuje zahřát na optimální teplotu. Teprve poté je možné jet s ním takový styl jízdy, jaký máme v plánu. Včetně toho agresivního, kdy se otáčky motoru vytáčejí až k červeným hodnotám. Dělat něco podobného s motorem, který není zahřátý, je nejlepší cesta, jak si zadělat na velké potíže. A jak motor nejlépe zahřát? Ideální je vyrazit a držet motor v nižších otáčkách, dokud se nezahřeje.
Minimální péče o auto
Je pravdou, že auto je primárně dopravní prostředek. To ale neznamená, že bychom se k němu neměli adekvátně chovat. Čas od času je vhodné věnovat mu péči. Máme na mysli především důkladné mytí, dále také voskování a leštění. Díky tomu bude karoserie nejenom čistá, ale také chráněná. A to se pozitivně podepíše v minimálním výskytu koroze.
Noha na spojce
Někteří lidé si o spojkový pedál opírají nohu během jízdy, a někteří dokonce na spojce stále stojí, i když mají vyřazeno. Patrně proto, aby mohli rychleji zařadit. I když se na první pohled zdá, že to nemusí být problém, realita je jiná. Dlouhodobé zbytečné stání na spojce může mnoho komponentů auta poškodit. Nejznámější může být setrvačník.
Chlazení turba
Turbodmychadlo je dnes už běžnou součástí mnoha motorů. Málokterý majitel takového auta ale ví, že jízda s takovým vozem má svá specifika. Primárně je tu potřeba chlazení turba, a to po příjezdu do cíle. Je chybou hned po zastavení vypnout motor. Vhodné je nechat auto nějakou chvíli ještě běžet na volnoběh, aby se turbo dostatečně ochladilo. Až poté je možné bezpečně zhasnout motor, bez obav z budoucích problémů.