Roewe ukazuje nový sedan 360

Když se v roce 2006 objevily první automobily s logem Roewe (ano, to je ta firma, která nepřímo nahradila Rover), jejichž kvalita byla tristní a vzhled velice laciný. O devět let později ta stejná automobilka přichází se sedanem 360, o němž by si výše zmíněná slova dovolil napsat jen málokdo.

V porovnání s evropskou konkurencí bude samozřejmě 4579 mm dlouhý nástupce modelu 350 pořád v nevýhodě, jako demonstrace pokroku čínského automobilového průmyslu však posloužil dokonale. Nejlépe je to vidět v interiéru, jehož plasty už nejsou pouze šedé nebo černé a středové konzoli dominuje hodnotně vypadající displej multimediálního systému s operačním systémem InkaNet 4.0. Také volant nepůsobí tak moc plastově, jako u předchůdce, jedinou vadu na vzhledové kráse tak lze najít v kapličce přístrojů. Centrální analogový rychloměr je kombinován se dvěma postranními displeji, celé to navíc hraje mnoha nesourodými barvami.

Mohlo by vás zajímat:  Mazda6 2013 - první diesel pro USA a závodní speciál na cestě!

Roewe slibuje dostatek prostoru v kabině, čemuž se nedá pří rozvoru náprav 2660 mm nevěřit. Pod kapotou se naplno projevuje spolupráce koncernu GM s automobilkou SAIC, což je vlastník Roewe. Jednou z pohonných jednotek je totiž přeplňovaný čtyřválec o výkonu 150 koní s točivým momentem 235 Nm, pocházející z rodiny Ecotec. Motor spolupracuje se šestistupňovou manuální nebo sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou a najdete ho mimo jiné i pod kapotou čínské specifikace Chevroletu Cruze. Druhou a podstatně méně zajímavou motorizací je atmosférická patnáctistovka o výkonu 109 koní, jíž 360 pro změnu sdílí se svým předchůdcem. 

Mohlo by vás zajímat:  První render Octavie Combi III

Prodej Roewe 360 začne na domácím trhu už v srpnu s cenou v rozmezí 80 000 – 135 000 juanů (cca 315 000 – 532 000 korun). Do Evropy by se novinka mohla dostat pod značkou MG.

Zdroj: Roewe, carnewschina.com