Rolls-Royce přichází s novým kabrioletem

Kompromis – slovo, které slovník Rolls-Roycu nezná. Přesně tak začíná tisková zpráva k novému čtyřmístnému kabrioletu Dawn. A pokud se na nováčka v portfoliu britské automobilky podíváte podrobněji, zjistíte, že jde opravdu o vůz bez kompromisů.

Ačkoliv vám leckdo bude tvrdit, že jde jen o otevřený Wraith, nevěřte mu. Nějaké základy jsou sice stejné, plných 80 procent dílů má však Dawn vlastních. Dokázat to chce i na designu, který má například o 45 mm více zapuštěnou masku chladiče nebo o 53 mm delší přední nárazník. Také vnější rozměry jsou jiné – kabriolet má 5285 mm na délku, 1947 mm na šířku, 1502 mm na výšku a 3112 mm mezi nápravami, což je, oproti Wraithu, hodnota o celých 180 mm menší. Hlavním cílem designéru bylo vytvořit stejně působivý vzhled s nataženou i staženou střechou. Tato procedura mimochodem zabere elektronice něco málo přes 20 sekund a lze jí provádět až do 50 km/h. Rolls-Royce se zároveň chlubí, že celý mechanismus nevydává téměř žádný zvuk. Typickým prvkem britských aristokratických modelů je dlouhé kapota spojená s krátkým předním převisem a naopak dlouhý zadní převis. To platí i v tomto případě, kryt plátěné střechy je navíc vyroben částečně ze dřeva. Kufr má při natažené střeše 295 litrů, při jízdě s otevřeným nebem nad hlavou se smrskne o 51 litrů. Novým prvkem jsou 20- či 21palcová kola, zasahující přesně do poloviny výšky boční části vozu.

Mohlo by vás zajímat:  Saleen pracuje na novém supersportu!

Čtyřmístný interiér je esencí luxusu a komfortu – každý cestující má k dispozici vlastní sedadlo čalouněné kůží a, i když se to nemusí líbit každému, vyobrazená kombinace s oranžovou kůží a dřevěnými dekory je ve spojení s tmavě modrou karosérií prostě fenomenální. Každý ze tří budíku dostal speciální lesklý železný obrouček, připomínající ručně vyráběné hodinky. Hodiny mimochodem v autě také jsou, na palubní desce s novým designem a jménem modelu. Přestože je Dawn brán za nejtišší model v nabídce Rolls-Roycu, díky unikátnímu audiosystému s šestnácti individuálně nastavenými reproduktory dokáže vyloudit pořádný rachot. Jako v každém správném novém autě, ani zde nemůže chybět multimediální systém s navigací  a 10,25palcovou obrazovkou. Oproti verzím ve starších modelech značky má tento lepší hardware i software, což vede k lepším reakcím na povely řidiče i rychlejšímu vypočítávání tras. Ovládání infotainmentu probíhá skrze otočný ovladač Spirit of Ecstasy. Při jízdě v noci je v permanenci systém, detekující tělesnou teplotu objektů na vozovce, přičemž vedle člověka dokáže rozeznat i zvíře. Výsledek je přenášen na head up displej

Mohlo by vás zajímat:  Nissan půjčil nové GT-R Nismo prvním novinářům

Dlouhá kapota ukrývá pohled na neméně monstrózní 6.6litrový dvanáctiválec o výkonu 570 koní při 5250 ot./min s točivým momentem 780 Nm od 1500 ot./min. I přes suchou hmotnost 2560 kilogramů dokáže kabriolet s osmistupňovým automatem ZF akcelerovat z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy a dosáhnout až 250 km/h. Ona převodová skříň je stejná jako u Wraithu, to znamená, že využívá GPS dat, podle nichž počítač vybírá nejlepší převodový stupeň pro daný okamžik jízdy. Z průměrné spotřeby 14,2 l/100 km jistě nebudou ekologové příliš nadšení, na druhou stranu ve městě si tento „drobeček“ řekne klidně o 21,4 l/100 km. 

Mohlo by vás zajímat:  Známe cenu Ferrari F12berlinetta

Zdroj: Rolls-Royce