Rozhovor s Janem Semlbauerem

Další legendou, kterou bylo možné potkat na akci Tym-Motorsport, byl Jan Semlbauer. Možná vám to jméno avokuje mladého jezdce z Carbonia Cupu,
ale v tomto případě šlo o jeho otce, který kdysi závodil s vozy Škoda. Neodolali jsme a položili mu několik otázek.

Jak vzpomínáte na tehdejší závodění?

V dobrém, rozhodně v dobrém. Závody měly tehdy mnohem lepší atmosféru. Závodit mohl každý, kdo měl chuť. Pořídili jste si Škodovku, dali dohromady partu kamarádu, co vám pomáhali s opravami. Závodilo se tehdy hlavně doma, i když občas jsme se dostali i ven, startoval jsme i na Mistrovství evropy. Ale díky tomu, že jsme si auta stavěli sami, nebylo to o velkých penězích a proto byly mezi námi lepší vztahy. Každý uměl poradit, kde sehnat nějaký díl, nebo jak něco upravit. Mě hodně pomáhali liberečtí, třeba Zdeněk Vojtěch, Láďa Bareš.

Mohlo by vás zajímat:  Rozhovor s Michaelou Sacherovou

Co vidíte jako hlavní rozdíl?

Asi v početnosti startovního pole. I tehdy byli třeba jezdci, kteří měli větší zázemí, ale bylo mnohem více kluků, kteří jezdili jen proto, že je to bavilo. Na začátku v pátek se sjelo třeba 90 aut (v jedné třídě), postupně se v  sobotu jezdily kvalifikace a zůstávali jen ti nejrychlejší, nakonec v neděli do závodu
startovalo 22 aut. Dneska se na startu MČR sejde 15 – 20  vozů celkem, což je na mistrovství republiky málo.

Mohlo by vás zajímat:  Rozhovor s Lukášem Votavou

Jak se člověk mohl dostat k závodění?

No, vzalo se auto, vyházel se vnitřek, namontoval ochraný rám a mohlo se jet na okruh. Postupně člověk začal auto upravovat dle svých jezdeckých i finančních možností. Většina z nás měla škodovky, díly na ně se sehnat daly a každý měl zkušenosti, jak sehnat a upravit díly. Když se člověk zlepšoval, postupoval do vyšších tříd a postupně se ti nejlepší dostali na vrcholnou úroveň. Peníze tehdy hráli o něco menší roli, než je tomu dnes, ale pořád byly důležité samozřejmě.

Nelákalo by vás ještě závodit?

Teď už ani ne, spíš to za mě vzali moji kluci a já jim auta upravuji a všemožně pomáhám. Starší Patrik jezdil 10 let formulové závody ME, a v současné době se věnuje driftování a provozování webových stránek griptv.cz, druhý, Jan, závodí na okruzích v Carbonia Cupu. Tyhle závody se mi osobně líbí více než mistrovství republiky. Sejde se tam početnější startovní pole, klidně až 80 vozů na startu a zazávodí si i v zahraničí. A člověku dělá velkou radost, když s autem, které jsem mu postavil v garáži, stojí Honza před jezdcem z velkého „profi“ týmu.

Mohlo by vás zajímat:  Rozhovor s Martinem Macíkem mladším

Díky a přejeme hodně sportovních úspěchů vašemu týmu do dalších závodů.

Foto: GripTV – Vít Strnádek