Další legendou, kterou bylo možné potkat na akci Tym-Motorsport, byl Jan Semlbauer. Možná vám to jméno avokuje mladého jezdce z Carbonia Cupu,
ale v tomto případě šlo o jeho otce, který kdysi závodil s vozy Škoda. Neodolali jsme a položili mu několik otázek.
Jak vzpomínáte na tehdejší závodění?
V dobrém, rozhodně v dobrém. Závody měly tehdy mnohem lepší atmosféru. Závodit mohl každý, kdo měl chuť. Pořídili jste si Škodovku, dali dohromady partu kamarádu, co vám pomáhali s opravami. Závodilo se tehdy hlavně doma, i když občas jsme se dostali i ven, startoval jsme i na Mistrovství evropy. Ale díky tomu, že jsme si auta stavěli sami, nebylo to o velkých penězích a proto byly mezi námi lepší vztahy. Každý uměl poradit, kde sehnat nějaký díl, nebo jak něco upravit. Mě hodně pomáhali liberečtí, třeba Zdeněk Vojtěch, Láďa Bareš.
Co vidíte jako hlavní rozdíl?
Asi v početnosti startovního pole. I tehdy byli třeba jezdci, kteří měli větší zázemí, ale bylo mnohem více kluků, kteří jezdili jen proto, že je to bavilo. Na začátku v pátek se sjelo třeba 90 aut (v jedné třídě), postupně se v sobotu jezdily kvalifikace a zůstávali jen ti nejrychlejší, nakonec v neděli do závodu
startovalo 22 aut. Dneska se na startu MČR sejde 15 – 20 vozů celkem, což je na mistrovství republiky málo.
Jak se člověk mohl dostat k závodění?
No, vzalo se auto, vyházel se vnitřek, namontoval ochraný rám a mohlo se jet na okruh. Postupně člověk začal auto upravovat dle svých jezdeckých i finančních možností. Většina z nás měla škodovky, díly na ně se sehnat daly a každý měl zkušenosti, jak sehnat a upravit díly. Když se člověk zlepšoval, postupoval do vyšších tříd a postupně se ti nejlepší dostali na vrcholnou úroveň. Peníze tehdy hráli o něco menší roli, než je tomu dnes, ale pořád byly důležité samozřejmě.
Nelákalo by vás ještě závodit?
Teď už ani ne, spíš to za mě vzali moji kluci a já jim auta upravuji a všemožně pomáhám. Starší Patrik jezdil 10 let formulové závody ME, a v současné době se věnuje driftování a provozování webových stránek griptv.cz, druhý, Jan, závodí na okruzích v Carbonia Cupu. Tyhle závody se mi osobně líbí více než mistrovství republiky. Sejde se tam početnější startovní pole, klidně až 80 vozů na startu a zazávodí si i v zahraničí. A člověku dělá velkou radost, když s autem, které jsem mu postavil v garáži, stojí Honza před jezdcem z velkého „profi“ týmu.
Díky a přejeme hodně sportovních úspěchů vašemu týmu do dalších závodů.
Foto: GripTV – Vít Strnádek