Rozsvícenou kontrolku paliva mnozí berou na lehkou váhu. S některými komplikacemi ale nepočítají

Kontrolka nedostatku paliva, laicky takzvané hladové oko. Známá kontrolka, která se na přístrojové desce objeví vždy, když množství benzínu nebo nafty v nádrži klesne pod konkrétní mez. Řada řidičů bere tuto kontrolku na lehkou váhu a klidně s ní jezdí ještě desítky kilometrů. Netuší totiž, že problém může nastat kdykoliv.

S dojezdem několika desítek kilometrů

Je běžné, že když se kontrolka nedostatku paliva objeví, tak v nádrži ještě zbývá nějaký ten litr paliva, který by měl umožnit dojet i několik desítek kilometrů. A právě na to řada řidičů spoléhá. Ti, co mají palubní počítač, potom zkontrolují hodnotu dojezdu a získají ještě větší pocit jistoty než ti, kteří mají starší auto bez velkého množství elektroniky. Ne vždy je ale toto doufání správné.

Palubní počítač nemusí být přesný

Jako první je třeba si uvědomit, že palubní počítače nemusí být přesné. Každý výrobce aut potvrdí, že jsou spíše orientační a ne vždy je možné přesně spoléhat na hodnotu dojezdu, která se zobrazí. Naplánovat si tak cestu k pumpě přesně podle dat na palubním počítači může být chybou, která se vymstí.

Zdroj obrázku: Freepik

Spotřeba se mění

Je třeba připomenout, že spotřeba se mění podle stylu jízdy. S ohledem na to, kde jedeme, ale i kolik jedeme. Rovnoměrná devadesátka může být spojena s velmi nízkou spotřebou, kdy řidič nabere dojem, že se svým autem na rezervu hravě ujede minimálně to samé, co před chvílí. Stačí se ale dostat na dálniční tempo nebo do města, a aktuální spotřeba začíná narůstat. Dojezd se tak během chvíle klidně sníží na polovinu.

Čerpací stanice nejsou tak blízko sebe

Česká republika je sice velmoc benzinových pump, ale jsou úseky, které nejsou až tak blízko sebe. Spoléhat na to, že se zvládne dojet k další, může být poměrně velký problém. Zvláště potom v zahraničí, kde je opravdu běžnou věcí, že jsou jednotlivé pumpy vzdálené i desítky kilometrů, na což rezerva v nádrži stačit nemusí.

Zdroj: https://totalenergies.rs/en/advice-and-proposals/ehow/driving-on-reserve.html