Ruční brzdu neumí používat dobře téměř nikdo. Časté zlozvyky ji mohou úplně odepsat

Ruční brzda nebo též parkovací brzda je samozřejmou součástí každého auta. V těch starších ještě najdeme klasické mechanické řešení, u novějších aut se setkáme s variantou elektronickou. Ne každý ale ví, jak by se měl k ruční brzdě správně chovat, a hlavně mnozí ani netuší, jak ji správně používat.

Není určena k brzdění

První zlozvyk, tedy naprosto chybné použití, je jako náhrada za klasický brzdový pedál. Jsou řidiči, kterým se z nějakého nepochopitelného důvodu prostě nechce šlapat na brzdu. A tak použijí ruční brzdu. U mechanické trochu potáhnou za páku a auto zpomalí. U elektronické je mnohdy překvapí velká intenzita brzdění, ta je v tomto případě naštěstí skoro nepoužitelná.

Pozor na zatažení s maximální intenzitou

Začněme elektronickou ruční brzdou, kde tento zlozvyk naštěstí není možné vykonat. Jinak je tomu v případě mechanické „ručky“. Je jasné, že čím intenzivněji brzdu zatáhneme, tím lépe auto zajistíme. Nic se ale nemá přehánět. Mnozí páku ruční brzdy rvou, doslova co to jde, až co nejvýše. Rozhodně nejde o správný postup. Trochu síly je namístě vynaložit, ale nic se nemá přehánět. I proto, že si následně můžeme zkomplikovat její povolení.

Zdroj obrázku: Freepik

Je s ní zábava, ale…

Kdo by například na zasněženém parkovišti odolal tomu, že zatáhne ruční brzdu a pošle auto do smyku. Občas si takto párkrát zablbnout není až tak nic hrozného. Pravidelné používání ruční brzdy v zatáčkách je ale chybou. K tomuto ruční brzda prostě není určena a uzpůsobena. Kdo se rozhodne poslat auto do smyku v případě té elektronické, bude možná zklamán, že auto nedělá to, co chce. Místo smyku dojde jenom k velmi intenzivnímu brzdění.

Mírné zatažení

Problémem je nejenom zatahování takzvaně „na krev“, ale i to velmi mírné. Často se stane, že na ni řidič zapomene, a poté se může se zataženou ručkou rozjet. Když si nevšimne kontrolky a jede tak několik stovek metrů, rozhodně svému vozu nijak neprospěje. Právě naopak.

Zdroj: https://ackodrive.com/car-guide/handbrake-in-cars/