Pokud se rozjíždíte, třeba z křižovatky, nebo vyjíždíte z parkoviště či od železničního přejezdu, je celkem logické, že budete potřebovat řadit rychlostní stupně v celkem rychlém sledu. I proto řidiči mají často ruku připravenou na řadicí páce. Když ale dosáhnete cestovní, konstantní rychlosti, není dobrý nápad zde ruku ponechávat. Proč? Na hlavní důvody se podíváme.
Bezpečnost
Základní pravidla bezpečnosti silničního provozu jasně říkají, že řidič by měl mít obě ruce na volantu. Během řazení toto samozřejmě nemůže zajistit, ale jakmile má rychlost zvolenou, měl by ruku vrátit na volant. Pokud by nastala jakákoliv krizová situace a bylo by možné provést úhybný manévr, jednou rukou to půjde jenom těžko. A než se přesune ruka z řadicí páky, vezme to nějaký čas.
Poškození
I když se to nezdá, ve chvíli, kdy máme ruku na řadicí páce, na ni vyvíjíme určitý tlak. Vlivem tohoto tlaku samozřejmě může docházet k určitému namáhání jednotlivých komponent. A k čemu to vede? Samozřejmě k možnému zkrácení jejich životnosti. Jednoduše řečeno, dlouhodobou jízdou s rukou na řadicí páce jenom zbytečně zkracujeme životnost celého systému.

Riziko pohybu
Mít ruku na řadicí páce může být spojeno také s rizikem nenadálého pohybu. Když budeme její hlavici pevněji svírat, můžeme třeba při prudkém brzdění, při vjetí do díry nebo agresivnějším manévru nevědomky pohnout s řadicí pákou směrem dopředu nebo dozadu. Pokud přitom nebude sešlápnutá spojka, tak v lepším případě uslyšíme několik nepříjemných zvuků.
Vzhled
Pro někoho auto není jenom dopravním prostředkem, ale i členem rodiny nebo druhým obývákem. Ruka na řadicí páce dříve nebo později výrazně degraduje její vzhled. Pot a další agresivní látky na ruce mohou narušit kožené hlavice. Ty lesklé zase poškrábou prsteny nebo třeba různé řetízky. Čím méně se tak budete páky dotýkat, tím pro ni lépe.
Zdroj: https://www.financialexpress.com/auto/car-news/never-ever-rest-your-hand-on-the-gear-lever-youll-be-surprised-to-know-why/358343/