Rusko říká ne elektromobilům. V zemi jich jezdí pár stovek, kupují je jen bohatí

Plug In 2783574 1280

Česká republika není jedinou zemí, kde nemají elektromobily popularitu. Stejně je na tom také Rusko, kde je jejich podíl na prodejích naprosto minimální. Přitom jsou v Evropě země, kde je elektrických vozidel už téměř polovina. Příkladem je Norsko, kde za první polovinu letošního roku dosáhl prodeje elektromobilů podílu 48,1 procent.

Letos v Rusku začalo jezdit jen pár stovek elektrických aut

Nově jezdí v Rusku jenom pár stovek elektromobilů. Čísla totiž jasně ukazují, že od ledna do srpna letošního roku se prodalo 250 elektrických aut, což je skutečně jenom kapka v moři. Připomeňme, že celá země má 145 milionů obyvatel a ročně se v Rusku prodá asi 1,8 milionu aut. Elektrických to podle současných statistik budou skutečně jenom pár.

Mohlo by vás zajímat:  Jízda kabrioletem je zážitek, pro dlouhodobé užití ale praktický není
Zdroj obrázku: Pixabay.com

Statistice nově jezdících 250 elektromobilů navíc výrazně pomohly data ze srpna, kdy se v zemi prodalo hned 81 elektrických vozidel. Tedy třetina celého poštu v rozmezí leden – srpen. Jde o naprosto zanedbatelné číslo, které si můžeme porovnat například s Českou republikou. Data uvádějí, že v roce 2019 bylo v naší zemi registrováno přes 7 500 elektrických vozidel.

Hlavně pro bohaté

Navíc se ukazuje, že elektrická vozidla si v Rusku kupují skutečně jenom bohatí lidé. Potvrzují to informace srpnových prodejů, kde dominuje Audi e-tron s počtem 29 kusů, dále je tu Jaguar I-Pace nebo Tesla Model 3, shodně s 10 registrovanými vozy, a dále například pět zaregistrovaných aut Tesla Model X nebo jeden Tesla Model S. Jediná trochu lidovější auta v srpnové statistice jsou Nissan Leaf s 22 prodeji, nebo Hyundai Ioniq se třemi prodeji.

Mohlo by vás zajímat:  Kvůli jedné drobnosti hrozí za převoz kol pokuta. Výrobci nosičů tomu jen napomáhají
Zdroj obrázku: Pixabay.com

Důvodů nezájmu je řada

A jaké jsou důvody nezájmu? Mnohé jdou podobné, jako u nás v České republice. Je to nedostatečná infrastruktura, stejně jako nelze opomíjet stále velmi vysoké pořizovací náklady. V Rusku se navíc do hry výrazně přidává i dojezd, jelikož cestovat stovky i tisíce kilometrů není s elektromobilem jenom tak. Dalším důvodem je pochopitelně i počasí. V mnoha oblastech nejsou výjimečné teploty pod 30 stupňů Celsia, což nemusí být pro akumulátory elektromobilů ideální. Moderní vozy jsou sice vybaveny předehřevem, ale v tu chvíli je třeba počítat se snížením dojezdu, na kterém se může podepsat také zapnuté topení – i když jeho spotřeba není v elektromobilech díky tepelným čerpadlům až tak vysoká.

David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora