Rusové nabízejí levné SUV pro devět osob, komfort v něm pasažéři jen těžko najdou

Ruská auta, podobně jako například čínské nebo indické modely, na trhy v rámci Evropské unie nesmějí, protože obvykle nesplňují přísnější emisní a bezpečnostní předpisy. Pokud se podíváte na videa s crash testy těchto aut, asi vám spadne kámen ze srdce – často to vypadá, že některé prvky jsou v autě jen proto, aby mohly nějakým hodně bolestivým a rafinovaným způsobem zranit posádku vozu. Hlavní doménou těchto aut je však zpravidla cena. To platí také pro velké SUV UAZ Profi.

Zdroj obrázku: UAZ.ru

Levný, ale…

S cenou, která začíná na 802 710 rublech, tedy zhruba 230 tisících korunách, by tento model u nás těžko hledal odpovídající konkurenci. Zejména pokud přihlédneme ke skutečnosti, že jde vlastně o minivan, který uveze až devět osob. Obvykle se říká „pohodlně uveze“, ale v tomhle případě to tak úplně neplatí. Pasažéři na zadních sedačkách si moc pohodlí neužijí a budou se cítit doslova jako sardinky v konzervě. I proto, jak je řešený interiér auta.

Minivan, který má pohon na všechny čtyři kola, je rozdělen na dvě části a pasažéři v té zadní jsou od řidiče a jeho dvou spolujezdce odděleni laminátovou přepážkou. Tohle sice může být lákavé řešení, pokud přepravujete děti, které se hlasitě dožadují vaší pozornosti, ale moc elegantně ani reprezentativně taková přepážka nepůsobí.

Zdroj obrázku: UAZ.ru

Papírově slušný

I přes řadu estetických nedostatků je UAZ Profi papírově velmi slušné auto. Otázkou ale je, jak moc výrobcem udávané informace odpovídají realitě. UAZ Profi by nebyl prvním ruským autem, které má na papíře zajímavý výkon, ale ve skutečnosti se sotva vleče. Nezbývá než počkat, zda bude tento model podroben nějakému nezávislému testu, který prozradí, jak je na tom UAZ Profi doopravdy. Základní charakteristiky tohoto velkého devítimístného každopádně auta jsou:

  • Motor: benzinový čtyřválec o objemu 2,7 l s výkonem 150 koní
  • Maximální rychlost: 150 km/h
  • Kombinovaná spotřeba: 12,6 l/100 km
Zdroj: Autorský text