Praga R1, závodní automobil vznikající na Slovensku, má s klasickou českou automobilkou společné jen jméno. Jinak je model dílem vývojového týmu, stojící za sportovním modelem K1 Attack a vývozcem zbraní Praga Export.
Po loňském představení Pragy R1, která se letos testuje a účastní i některých závodů pod hlavičkou FIA, instalovali inženýři týmu pod kapotu turbodmychadlo a mezichladič.
Tyto novinky pomáhají dostat ze čtyřválce RenaultSport o 140 koní více, než v „normálním“ modelu (210 vs. 350 k). Jaký je výsledek této operace? Na Slovakiaringu je R1 Turbo o 10 sekund rychlejší než nepřeplňovaná verze a s časem 1:58.42 s dokonce podle výrobce o 3 sekundy rychlejší, než auta tříd FIA GT1 a GT3.
Při testech dosáhnul prototyp na konci hlavní rovinky maximální rychlosti 248 km/h, přetížení v zatáčkách dosahovalo hodnoty 2,4 g.
##r1_turbo##
Zdroj: carscoops.com