S nástupem zimy mění řada řidičů hliníkové ráfky za plechové. A dobře dělají

Když se rozhlédneme kolem sebe, vidíme jeden hlavní rozdíl mezi auty. U některých jsou pneumatiky nasazeny na hliníkovém ráfku, u jiných zase na tom plechovém. S nástupem zimy se obvykle stává to, že řada lidí využívá především ráfky plechové. Má to ale vůbec nějaký racionální důvod, nebo většina řidičů podléhá známým mýtům?

Rozdíl v ceně

Jak se hliníkové a plechové disky liší především? Samozřejmě tu máme designový aspekt, je tu také rozdílná hmotnost, ale to hlavní, co s nástupem zimy hraje roli, je cena. Plechové disky jsou podstatně levnější, a to je důvod, proč jich řidiči na zimu využívají více. Důvody jsou vesměs logické a také pravdivé.

Agresivní sůl

Během zimy není nic výjimečného, že jedeme po silnici, která byla ošetřena velkým množstvím soli. I když se to nezdá, je sůl poměrně agresivní. I přesto, že je hliník celkem odolným materiálem, dlouhodobé působení na něho má neblahý vliv. Sůl samozřejmě působí i na disk plechový, ale ten stojí podstatně méně, a tak jeho výměna peněženku až tolik nebolí. Navíc se dá vyměnit jen jeden, což v případě hliníkových designových sad málokdy jde.

Zdroj obrázku: Freepik

Sněhové řetězy

Někdy se dostaneme do situace, kdy je nezbytné použití sněhových řetězů. V takovém případě může hrozit, že řetězy poškrábou disk. U plechového to opět vzhledem k ceně zase tolik nemrzí. Navíc je lze doplnit poklicemi – ochranou kol. To v případě hliníkových disků nejde, a tak se může stát, že po cestě na hory budou od nasazených sněhových řetězů značně znehodnoceny.

Nečistoty na silnicích

Posypové materiály jsou různé. Je to především písek, ale také štěrk. To vše se může dostat až k brzdovým kotoučům, což není úplně žádoucí. A zde mohou pomoci právě plechové disky, které mají méně otvorů a také menších oproti těm hliníkovým. Mohou tak být i z tohoto důvodu jasnou praktickou volbou.

Zdroj: https://www.blackburnwheels.com/alloy-wheels-vs-steel-wheels-pros-cons-guide/