S poklesem teplot montují řidiči na auto známou zbytečnost. Motoru nepomůže, naopak uškodí

Teploty klesají, někde už je třeba škrabat sklo a též je nutné počítat s tím, že bude třeba optimálními způsoby zahřívat motor. Čím chladnější teploty vzduchu jsou, tím déle se motor zahřívá. Důvody jsou dva. Vlivem dlouhodobého působení okolní teploty je při nastartování velmi chladný. Druhým důvodem je nasávání extrémně chladného vzduchu. A právě druhé situaci se lidé snaží zamezit.

Karton a jiné doplňky

Kdo nechce mít výdaje navíc, zvolí něco zcela obyčejného, čím je třeba kus kartonu. Kdo si nechce hyzdit auto a chce řešení o něco designově povedenější, ale dražší, sáhne po takzvané zimní cloně. V obou případech je ale význam a účel daného prvku stejný. Ať už clona, nebo karton, obojí se umísťuje do oblasti přední masky vozu před samotný chladič. Cíle těch, kteří toto řešení praktikují, jsou zcela jasné.

Rychlejší zahřátí motoru

Proč vlastně lidé clony nebo kartony do přední masky chladiče dávají? Cílem je zajistit, aby v chladných dnech došlo k rychlejšímu ohřátí motoru. Tím, že je v oblasti před chladičem vytvořena daná překážka, dochází k několika jevům. Během jízdy neproudí do oblasti chladiče a dále k motoru ledový vzduch, který by dobu ohřátí jenom prodlužoval. Druhým benefitem je to, že teplo z motorového prostoru díky této cloně až tak výrazně neuniká.

Mohlo by vás zajímat:  Obytný vůz Peugeot Boxer jako volba nejenom pro milovníky bydlení na kolech
Zdroj obrázku: Freepik

Více problémů než benefitů

Nutno však říci, že motory dnes umí udržet svou optimální pracovní teplotu i ve chvíli, kdy jsou teploty hluboko pod bodem mrazu. I bez kartonu se není třeba obávat toho, že by snad motor byl po celou dobu jízdy zbytečně studený. Jediným benefitem je tedy to, že se motor zahřeje rychleji než bez clony.

Jsou tu ale také negativa. Stačí, aby teploty trochu stouply, objevily se sluneční paprsky dopadající na kapotu a také delší kolona. V tu chvíli teplota v motorovém prostoru začne nebezpečně stoupat a vlivem překážky v masce chladiče nemá teplo kudy unikat. Rázem hrozí přehřátí vozu a právě pro toto riziko není namístě tuto zbytečnost do předních masek aut vůbec instalovat.

Zdroj: https://archive.jsonline.com/blogs/news/238818861.html