S prvními horkými dny se objevuje známý nešvar. Řidiči mačkají tlačítko, které vůbec neumí používat

Car Climate Control Panel Close Up

Teploty stoupají a jízda v autě ztrácí na svém komfortu. Teplota se zvyšuje a interiér vozu je nutné chladit. To lze otevřenými okénky nebo klimatizací. Druhá možnost je samozřejmě pohodlnější a jednodušší. Stačí stisknout tlačítko a ze vzduchových výdechů začne foukat chladný vzduch. Málokterý řidič ale ví, jak tlačítko klimatizace správně použít a hlavně kdy je k němu pravý čas.

Manuální klimatizace má problém se správným nastavením

Řada starších, jednodušších nebo levnějších aut má k dispozici klimatizaci pouze manuální. Ta se zapíná a vypíná tlačítkem a neumožňuje přesné nastavení teploty. Správná intenzita foukání vzduchu, směr foukání vzduchu i to, kdy bude klimatizace chladit, má v rukou pouze řidič. Výsledkem tak může být neustálé přenastavování, což se podepíše na střídání chladu a tepla, a dokonalého komfortu dosaženo nikdy nebude.

Mohlo by vás zajímat:  Nový policejní vůz pro finskou policii - CLS Shooting Brake
Zdroj obrázku: Freepik

Automatická klimatizace svádí ke špatné volbě teploty

Klimatizace automatická je na nastavení jednodušší. Stačí ji aktivovat tlačítkem a poté nastavit optimální teplotu. Řada řidičů však nastaví špatnou. Správná teplota by měla odrážet i tu venkovní. Až příliš nízká teplota oproti venkovní může směřovat ke zdravotním problémům. Naopak zbytečně vysoká vede ke špatnému teplotnímu komfortu.

Jak na to? Pomalu a obezřetně

Jak klimatizaci, manuální nebo automatickou, používat správně? Používejte ji obezřetně. Před jízdou nechte auto ideálně vyvětrat a snižte tím jeho teplotu. Až poté nasedněte, nastartujte a zapněte klimatizaci. Zpočátku je třeba chladit interiér pomalu. A to ze zdravotních důvodů. Teplotu postupně snižujte až na potřebný komfort.

Mohlo by vás zajímat:  Výhody starších aut jsou ve skutečnosti věci, kvůli kterým je dobré dát od vozu ruce pryč

Tím ale peripetie se správným nastavením klimatizace nekončí. Před cílem cesty je vhodné připravovat se na vystoupení. Teplota ve voze by měla pozvolna růst, aby se co nejvíce vyrovnala té okolní. Na řidiče a pasažéry tak při vystupování nebude čekat výrazný teplotní šok. Ten může být při špatně nastavené klimatizaci přes 10 stupňů Celsia, což je značný problém.

Zdroj: https://www.cielowigle.com/blog/how-to-use-air-conditioner-effectively/
Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora