S teplými dny se naplno projeví absurdnost diskutovaného zákona. Cyklisté začnou komplikovat cestu

Closeup Casual Man Legs Riding Classic Bike City Road

V loňském roce se o novele zákona č. 361/2000 Sb. poměrně hlasitě debatovalo. Novela měla své příznivce v řadách cyklistů a zároveň měla své odpůrce mezi motoristy. Návrh nakonec prošel a řidiči se museli od ledna připravit na několik novinek. Nutno říct, že první dny platnosti zákona nebyly nijak hrůzné. Ani první měsíce. Důvod byl jediný – cyklisté se začínají objevovat až nyní.

První dny s cyklistou

Během ledna ani února moc cyklistů nepotkáváme. Tento měsíc se to však začíná měnit a příjemné počasí tomu jenom nahrává. Ti, co bez kola nevydrží, začali pomalu vyrážet na naše silnice. A řidiči tak začínají naplno pociťovat určitou absurdnost daného zákona. Až nyní je ona teorie, platná od ledna, převáděna do praxe. A ukazuje reálné komplikace, které se s přibývajícími cyklisty budou stupňovat. A hlavní problémy? Ty jsou dva.

Mohlo by vás zajímat:  Úsporněji i v zimě: náklady na palivo sníží pravidelná údržba vozu i plynulý styl jízdy
Zdroj obrázku: Freepik

Velký prostor při předjíždění cyklistů

Novela řidiči nařizuje, že při předjíždění cyklistů musí dodržet minimální odstup ve vzdálenosti 1,5 metru. Vše se samozřejmě měří od oka, a tak mnozí dané nařízení dodrží, jiní spíše ne. Fakt je ale takový, že na některých úsecích silnic je při hustším provozu toto nařízení doslova nemožné dodržet. Buď řidič poruší zákon a předjede cyklistu s ponecháním menšího odstupu, nebo se za ním bude i několik stovek metrů táhnout, což plynulosti dopravy nijak nepřidá. Spíš naopak.

Mohlo by vás zajímat:  Cesta na letní dovolenou je dlouhá, správný plán ji ulehčí

Mohou tam, kam dříve nemohli

Pokud vám jako řidičům přijde, že cyklistů je na silnicích nějak moc, má to jasný důvod. Novelizace zákona č. 361/2000 Sb. totiž přinesla další novinku. V minulých letech cyklista musel využít cyklostezek, vyhrazených pruhů a dalších míst pro něj určených. Nyní, dle novely, už toto nemusí, pokud by byla určitým způsobem ohrožena jeho bezpečnost či plynulost jízdy. V praxi to znamená, že mnozí místo cyklostezky využijí běžné silnice s odkazem právě na tuto výjimku. I ta potvrzuje absurdnost daného nařízení.

Zdroj: https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2000-361
Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora