Se starou Škodou 120 dokázal ve sprintu porazit dokonce i Ferrari 458 Italia

Potkat dnes na silnici Škodu 120, to je už spíše raritou. Čas od času ji vidíme, a to buď se stařičkým řidičem za volantem, nebo s někým, kdo s ní míří na sraz těchto vozů. Jedna taková Škoda 120 se ukázala i v roce 2018 v Kopřivnici. Na první pohled pozornost vůbec nebudila. Auto nebylo svým vzhledem nijak zvlášť výjimečné a nutno říci, že na první pohled nikdo neřekl, že by auto mělo něco, čím si zaslouží obdiv.

To hlavní skrývala Škoda 120 pod kapotou

Když poprvé vyrazila tato stařičká Škoda 120 na start sprintů, bylo vidět, že zdání klame. Nudná barva a žádné výrazné kosmetické úpravy, to vyvolávalo dojem, že jde o klasický sériový model, se kterým to jde jeho majitel jenom zkusit. Když ale sešlápl plyn, bylo celkem jasné, že tato Škodovka není jen tak obyčejná.

Zdroj obrázku: Pixabay.com

Výkon, který toto auto mělo, to bere dech. Po řadě potřebných úprav byl k dispozici výkon 245 koní a hodnota točivého momentu činila 333 Nm. To vše kombinováno s pětistupňovým manuálem, a to v autě, které má váhu jenom 830 kilogramů. V tu chvíli bylo jasné, že si některé soupeře doslova namaže na chleba. A to se potvrdilo a nenápadná Škodovka se stávala miláčkem diváků.

Porazila dokonce i Ferrari 458 Italia

Škoda 120 s výrazně vylepšeným výkonem porážela jednoho soupeře za druhým. Majitelé vozidel jako BMW 330d xDrive, Honda Civic VTi , nebo Ford GT40 se asi jenom těžko budou chlubit tím, že je porazila stařičká Škoda 120. A to nebylo všechno, jelikož tento vůz dokázal porazit také unikátní Ferrari 458 Italia. Že to není možné? Video jasně dokládá, kdo je vítěz. Je ale nutno přiznat, že to bylo jen těsně a jedním z důvodů vítězství Škodovky byl i pomalejší start řidiče Ferrari. Při sprintech však nejde jen o výkon, ale i o to, ve správnou chvíli vyrazit. A to se majiteli prvotně podceňovaného auta v tomto závodě podařilo skvěle.

Mohlo by vás zajímat:  Bavorák nebo Opel: Sprint známých aut z osmdesátek má překvapivého vítěze

Zdroj: Autorský text

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora