Seat představil dobrodružnější variantu Leonu ST

Španělského Scouta nám zástupci značky slibovali už v lednu a nyní svůj slib naplnili. Seat Leon X-Perience je tak po klasickém hatchbacku, kupé, kombiCupře dalším zástupcem docela početné rodiny Leon.

Kombi X-Perience poznáte na první pohled díky světlé výšce vyšší o 15 mm a plastové ochraně blatníků, prahů a nárazníků. Vpředu i vzadu se navíc objevuje plast, imitující hliníkové obložení. Na výběr jsou pouze 17- nebo 18palcová kola, vždy dostanete také černé střešní ližiny a za příplatek lze pořídit přední světlomety z LED diod. V interiéru levnějších verzí dominuje látkové čalounění v kombinaci černé a šedé barvy, pokud si však příplatíte, můžete si vybrat čalounění hnědou Alcantarou nebo černou kůží. V obou případech nechybí prošívání oranžovou nití a logo auta na prazích a volantu.

Mohlo by vás zajímat:  Mazda představila podobu nové generace hatchbacku 2

Po technické stránce využívá „terénní“ Leon stálý pohon všech kol pomocí páté generace lamelové spojky Haldex, kterou najdeme na konci hnacího hřídele, v přední části zadního diferenciálu. Ta za běžných podmínek posílá většinu výkonu na přední nápravu, při ztrátě trakce však dokáže během několik milisekund přenést výkon rovnoměrně i na zadní nápravu. V základní výbavě jsou rovněž elektronické uzávěrky obou diferenciálů EDS a elektronická uzávěrka diferenciálu pro lepší trakci v zatáčkách XDS.

Pod kapotou může být pouze jediný zážehových motor 1.8 TSI o výkonu 180 koní s točivým momentem 280 Nm trojice dieselových motorů TDI o objemu 1.6 litru s výkonem 110 koní a točivým momentem 250 Nm nebo 2.0 litru o výkonu 150 koní s točivým momentem 320 Nm, respektive 184 koní a 380 Nm. Jediný benzínový motor a nejsilnější naftový motor v základu spolupracují s šestistupňovým automatem DSG, ostatní motory mají standardně šestistupňový manuál a automat DSG je pro ně k dispozici za příplatek.

Mohlo by vás zajímat:  Hyundai Grandeur dostal modernizaci po několika měsících od zahájení prodeje

Zdroj: Seat