Jednostopá motorová vozidla, tedy motocykly, jsou běžnou součástí silnic. Někteří motorkáři jsou ohleduplní více, jiní méně. A někteří mohou být pro ostatní rovnocenným účastníkem silničního provozu, zatímco jiní mohou být naprostou pohromou. Často proto, že by v danou chvíli neměli na silnici co dělat. V jakých situacích vyrazí na motorce jenom skutečný hazardér?
Počasí
Správný motorkář by měl před svou vyjížďkou zkontrolovat počasí a vyjet opravdu až ve chvíli, kdy si je jistý, že ho nic hrozného nemůže potkat. Lehký deštík zkušenému motorkáři až tolik nezatopí, ale pořádná průtrž doprovázená větrem a krupobitím je něco, co se dá adekvátně zvládat jenom velmi těžko. I když jste zkušeným jezdcem. Pokud předpověď nemluví příliš lichotivě, je lepší zůstat doma.
Řidičské oprávnění skupiny B
Kdo vlastní řidičské oprávnění skupiny B, dovoluje mu nejenom řízení motorových vozidel. Může bez obav z postihu sednout i na motorku. Dokonce takovou, která má objem 125 ccm a výkon 11 kW, pokud má automatickou převodovku. Zatímco v případě různých malých skútrů není až tak velký problém jezdit se skupinou B, sednout bez zkušeností hned na něco výkonnějšího je obrovský hazard, který nemusí končit dobře.

Nový stroj
Stejně jako u čehokoliv jiného i u motorek platí, že bychom si ji měli nejprve takzvaně osahat. Sednout na úplně nový stroj a bez rozmyslu zkoušet, co umí, je velký hazard. Neznalost chování motorky, když se zkombinuje s určitou nezkušeností, nemusí končit dobře. Vždy je základem velmi opatrná jízda s postupným posouváním limitů. Naopak to nikdy nefungovalo a fungovat nebude.
Půjčená motorka
Stejná situace, jako u nového stroje. Neznalost a nezkušenost může být problém. Zde ještě korunovaná tím, že motorka není naše, ale někoho známého. A případná nehoda vztahy rozhodně neutuží. Říká se, že ženy, motorky a auta se nepůjčují. A na tomto tvrzení je mnoho pravdy.
Zdroj: https://www.thedrive.com/motorcycles/17795/five-reasons-you-yeah-you-should-not-ride-a-motorcycle