Vyrazit v těchto dnech na silnici není úplně ideální nápad. V první řadě proto, že cesta nebude vzhledem k cenám pohonných hmot nijak levná. A potom je tu ještě psychické hledisko. To, co se poslední dobou děje na silnicích, to zaskočí i otrlého řidiče. Právě vysoké ceny paliv nutí mnohé řidiče jezdit jinak. A to pro ostatní není moc ohleduplné.
Radši pomaleji, než je dovoleno
Na spotřebu během ustálené jízdy mají vliv dvě věci. V první řadě rychlostní stupeň a hodnota otáček a dále je to odpor vzduchu. Logicky vyplývá, že při pomalejší jízdě je odpor vzduchu nižší a i otáčky se drží na přijatelnějších hodnotách. To vede k nižší spotřebě paliva, a tak mnozí často jedou pod maximálním rychlostním limitem. Na dálnici to ještě jde, ale na běžných silnicích se řidič jedoucí 80 nebo ještě méně stává regulérní brzdou provozu. Sami na tom bohužel nevidí nic špatného.

Brzdy nejsou vždy potřeba
Další možnost, jak se dá ušetřit, je takzvané plachtění. Jednoduše řečeno, když se blíží omezení rychlosti nebo obec, stačí dát nohu z plynu a nechat auto postupně zpomalovat. To se pozitivně podepíše na nižší spotřebě, ale negativně na plynulosti provozu. Místo aby řidič jel optimální rychlostí a následně začal brzdit, jede stovky metrů stále pomaleji a nesmyslně brzdí provoz. To se často stává i u křižovatek, železničních přejezdů a na dalších místech, kde je vyžadováno zpomalení.
Žádné velké vytáčení
Problémy mnozí šetřílci způsobí také při rozjezdech. Obvykle se snaží držet otáčky v nižším spektru, aby náhodou nevytočili motor a nezpůsobili, že si vezme pár deci paliva. To se podepíše na horší plynulosti provozu při rozjezdech. Než dosáhnou povolené padesátky, šedesátky či devadesátky, trvá to velmi dlouho. Předjet takového člověka není jednoduché, a tak je nutné se za ním bohužel ploužit až do chvíle, než budeme mít konečně rozdílný směr cesty.
Zdroj: https://money.howstuffworks.com/personal-finance/budgeting/how-to-drive-economically7.htm