Sezónní kontrolu auta je nutné provést každé roční období

Každé roční období má svá specifika. A podobně jako se na ně připravujete vy, minimálně kontrolou šatníku a případně dokoupením těch svršků, které by vám v daném období mohly chybět, měli byste nachystat také své auto. A nejen na zimu, která je z pohledu řidiče tím nejextrémnějším obdobím s nejvyššími nároky na údržbu. Nejlepší je poznačit si do diáře hned čtyři větší prohlídky technického stavu vozidla, jednu na začátku každého ročního období.

Zdroj obrázku: Pixabay

Péče začíná u pneumatik

Technický stav auta je třeba kontrolovat i u nových vozů. Na populární mýtus o tom, že prvních dvacet tisíc kilometrů ujedete v pohodě i bez údržby, rovnou zapomeňte, nezakládá se na pravdě. Na stavu auta závisí nejen komfort vašeho cestování, ale také bezpečnost jízdy. Kontrola by měla začínat u pneumatik – zaměřte se na to, zda je v nich správný tlak a zda je ve všech čtyřech stejný. Zkontrolujte také míru jejich poškození a sjetí vzorku. O tom, že na jaře a na podzim je třeba přezouvat, se asi nemusíme zmiňovat.

Sezónní specifika

Na začátku léta byste se měli zaměřit hlavně na brzdy, zejména pokud se s autem chystáte zamířit na letní dovolenou v zahraničí. Po jaře se totiž často stává, že brzdy nebývají v té nejlepší kondici. Kromě toho zkontrolujte klimatizaci, kterou řada řidičů chybně přes zimu a jaro nepoužívá. Na podzim je pak třeba věnovat se hlavně viditelnosti auta. Zkontrolujte všechna světla a pořádně očistěte světlomety. Vaší pozornosti by neměla uniknout ani pojistková skříň.

Zdroj obrázku: Pixabay.com

V zimě dbejte hlavně na provozní kapaliny, kterým mohou škodit nízké teploty i menší provoz auta. Nejde jen o motorový olej, ale také o tekutinu v chladiči, brzdnou kapalinu a směs do ostřikovačů. Na jaře je pak třeba auto pečlivě očistit od posypové soli a dalších zimních chemikálií, které by mohly poškodit lak a posléze také karoserii.