Škoda Auto dosáhla v prvním pololetí roku 2020 navzdory pandemii koronaviru Covid-19 provozního výsledku

Octavia 021

Opatření přijatá proti šíření koronavirové pandemie v prvním pololetí negativně ovlivnila dodávky vozů a finanční výsledky společnosti ŠKODA AUTO. Navzdory uzavření českých výrobních závodů po dobu 39 dní a přes silné narušení odbytových kanálů v dubnu, zaznamenala ŠKODA AUTO Group v prvních šesti měsících tržby ve výši 7,55 miliardy eur a provozní výsledek ve výši 228 milionů eur. Rentabilita tržeb z tohoto důvodu činila 3,0 %. Od ledna do června dodala ŠKODA AUTO svým zákazníkům celkem 426 700 vozů. Od června pozoruje česká automobilka pozitivní efekty svých programů zaměřených na restart prodejů, které jsou individuálně přizpůsobené podmínkám jednotlivých trhů. Počet objednávek v poslední době překročil loňskou úroveň. Pokud nedojde k dalšímu výraznému zhoršení situace v souvislosti s pandemií koronaviru Covid-19, předpokládá ŠKODA AUTO v příštích týdnech a měsících postupnou stabilizaci na světových trzích. Hmotné investice ve výši 261 milionů eur zůstávají v prvním pololetí na vysoké úrovni, ŠKODA AUTO tak nadále důsledně investuje do budoucnosti a rozvoje podniku.

Mohlo by vás zajímat:  Za jízdu na mokré vozovce hrozí pokuta. Málokterý řidič tuší, co je v rozporu se zákonem

Bernhard Maier, předseda představenstva ŠKODA AUTO, řekl: „ŠKODA AUTO v uplynulých letech dokázala úspěšně hospodařit a nyní tak stojí na solidních finančních základech. V této výjimečné situaci, způsobené pandemií koronaviru Covid-19, jsme neprodleně přijali rozsáhlá a efektivní opatření ke stabilizaci hospodářského výsledku, cashflow a likvidity. Tato opatření již mají pozitivní účinek. V tomto kurzu budeme v následujících měsících důsledně pokračovat. Jsem přesvědčen o tom, že ŠKODA vyjde z této situace posílena.“

Klaus-Dieter Schürmann, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast financí a IT, vysvětluje: „Naším cílem je do konce roku soustavně zlepšovat nynější úroveň. Za tímto účelem i nadále důsledně naplňujeme náš Performance program. Totéž platí i pro nedávno zavedená krátkodobá mimořádná opatření se zaměřením na režijní a materiálové náklady i na optimalizaci nákladů a oběžných aktiv.“

Mohlo by vás zajímat:  Proč přezout pneu u profesionála a ne doma v garáži? Důvody mluví jasně

Navzdory 39 dní trvajícímu uzavření českých výrobních závodů a navzdory dopadům, které souvisí s přijatými opatřeními proti šíření pandemie koronaviru Covid-19, dosáhla společnost ŠKODA AUTO provozního výsledku ve výši 228 milionů eur. Koncem dubna, po přijetí všech opatření na ochranu zdraví zaměstnanců, automobilka svou výrobu dle plánu postupně obnovovala. Po znovuotevření dealerství i na evropských trzích opět citelně roste poptávka po vozech ŠKODA, zároveň byla také obnovena většina prodejních kanálů, které nyní již stabilně fungují.

Alain Favey, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast prodeje a marketingu, vysvětluje: „Naše celosvětové dodávky zákazníkům sice z důvodu této mimořádné situace za prvních šest měsíců roku poklesly, na budoucnost přesto hledíme pozitivně. Už v červnu jsme si ve srovnání s uplynulými měsíci výrazně polepšili. S naším atraktivním a moderním modelovým portfoliem jsme mimořádně dobře připraveni. Na podporu pozitivního vývoje na mezinárodních trzích zavedla ŠKODA AUTO jako doplněk státních podpůrných opatření, která výslovně vítáme, pro své obchodní partnery i rozsáhlé restartovací programy. Z tohoto důvodu očekáváme, že ve třetím čtvrtletí dojde k oživení. Také návrat na loňskou úroveň ve čtvrtém čtvrtletí považujeme za možný.“

Mohlo by vás zajímat:  Půjčka na auto nemusí být chybou, jde o lepší volbu než dělání kompromisů

Společnost ŠKODA AUTO se i nadále drží svých střednědobých a dlouhodobých cílů a důsledně pokračuje v největší modelové ofenzívě ve své historii. Od začátku roku 2019 do konce roku 2022 bude představeno celkem 30 nových modelů, derivátů, modernizací nebo variant modelů značky ŠKODA. Model ENYAQ s čistě bateriovým pohonem pak bude významným krokem v rámci naplňování strategie elektromobility. Toto SUV je prvním vozem značky ŠKODA, který byl od samého začátku vyvíjen jako elektromobil. Nejdůležitější vůz značky ŠKODA pro rok 2020 bude veřejnosti představen v září.

Zdroj: TZ Škoda
Tomáš Dunajčík

O Tomáš Dunajčík

Kontakt na autora: tomas.dunajcik@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora