Škoda Auto investovala 32 milionů euro do výrobní linky pro ENYAQ iV v Mladé Boleslavi

Škoda Enyaq Iv

Společnost ŠKODA AUTO dokončila přestavbu výrobní linky na výrobu vozidel MEB ve svém hlavním závodě v Mladé Boleslavi, která probíhala od loňského léta. Mimo jiné byly provedeny úpravy v oblasti statiky budovy, dopravníkové techniky a finální montáže. Investice dosáhly částky celkem 32 milionů euro. Výrobní linka je nyní jedinou v celém koncernu Volkswagen, která umožňuje paralelní výrobu vozidel na základě modulární platformy pro elektromobily (MEB) a modulární platformy pro vozy s příčně uloženými motory (MQB). To znamená, že ze stejné linky v závodě v Mladé Boleslavi bude sjíždět elektromobil na baterie ŠKODA ENYAQ iV, stejně tak jako ŠKODA OCTAVIA a kompaktní SUV ŠKODA KAROQ.

Michael Oeljeklaus, člen představenstva ŠKODA AUTO pro výrobu a logistiku, zdůrazňuje: „Podle plánu dokončená přestavba výrobní linky pro model ŠKODA ENYAQ iV v Mladé Boleslavi umožňuje paralelní výrobu vozidel na bázi platforem MEB a MQB. Jedná se o doposud jedinečný koncept v rámci celého koncernu. To nám dává možnost vyrábět v našem hlavním závodě zcela flexibilně mezi 250 a 350 vozy ENYAQ iV denně. Jsme tak připravení reagovat bez prodlení na tržní poptávku a současně zajistíme plné vytížení linky za všech okolností. Výroba nové vlajkové lodi naší modelové řady začne ještě letos.“

Mohlo by vás zajímat:  Povinná výbava podle EU: Všechny vozy musí mít to, co známe z těch dražších

Přípravy výrobní linky na výrobu prvního modelu ŠKODA postaveného na modulární platformě pro elektromobily (MEB) začaly loni v létě. Od té doby byla upravena například statika budovy nebo technologie pro přepravu dílů na hmotnost čistě bateriových elektrických vozidel a vestavěných dílů. Kromě toho probíhá po přestavbě konečná montáž platformy plně automatizovaně a zahrnuje také vysokonapěťovou trakční baterii. ŠKODA AUTO nainstalovala pro manipulaci s těžkými bateriemi pomocné roboty a pro úpravu head-up displejů zřídil český výrobce automobilů také větší pracovní stanici. Při přestavbě výrobní linky věnovala ŠKODA AUTO zvláštní pozornost bezpečnosti, zejména v oblasti manipulace s bateriemi. Společnost podnikla rozsáhlá protipožární opatření a nainstalovala například kamery s termovizí, které neustále kontrolují teplotu ve výrobní hale a spustí alarm, pokud dojde k odchylce.

Mohlo by vás zajímat:  Dobíjení elektromobilů má vyřešit setrvačník. Škoda spolupracuje na nové technologii

I přes rozsáhlá stavební opatření bude možné výrobní linku v budoucnu využít současně k výrobě modelů s rozdílnými koncepcemi pohonů. Díky tomu budou modely ENYAQ iV, OCTAVIA a KAROQ v budoucnu vznikat maximálně variabilně na stejné výrobní lince. ŠKODA ENYAQ iV tak bude jediným vozem v Evropě postaveným na modulární platformě (MEB) z koncernu Volkswagen, který se bude vyrábět mimo Německo.

ŠKODA AUTO důsledně elektrifikuje svou modelovou paletu

ŠKODA AUTO dnes v Praze představuje nový ENYAQ a činí tak velký krok na cestě k realizaci své strategie elektromobility. Nové SUV je prvním čistě bateriovým elektrickým modelem ŠKODA, který byl jako takový od počátku navržen.

Mohlo by vás zajímat:  První auto s 3D konceptem zadního osvětlení

Již od konce roku 2019 sjíždí z výrobní linky v Bratislavě čistě bateriový elektrický model ŠKODA CITIGOe iV. Český automobilový výrobce vyrábí v závodě v Kvasinách také SUPERB iV s plug-in hybridním pohonem. Vysokonapěťové trakční baterie z hlavního závodu v Mladé Boleslavi využívají kromě automobilky ŠKODA AUTO také další značky koncernu pro své modely MQB s částečně elektrifikovanými pohonnými jednotkami.

Zvláštní důraz klade ŠKODA AUTO na cílenou a komplexní přípravu svých zaměstnanců a učňů i zaměstnanců dodavatelů na požadavky elektromobility. Speciální školení doposud úspěšně absolvovalo zhruba 20 000 zaměstnanců.

Zdroj: TZ Škoda
Tomáš Dunajčík

O Tomáš Dunajčík

Kontakt na autora: tomas.dunajcik@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora