Škoda Auto v roce 2020 navzdory pandemii covid19 vyrobila ve svých českých výrobních závodech více než 750 000 vozů

Škoda Enyaq, Výroba

Dopady pandemie covid-19 se odráží na počtu vozů, které společnost ŠKODA AUTO vyrobila ve svých českých závodech. Navzdory přerušení výroby na 39 dní sjelo v závodech Mladá Boleslav a Kvasiny z linky více než 750 000 vozů. Jedničkou byl s počtem 187 000 vyrobených vozů model ŠKODA OCTAVIA. Koncem listopadu byla v Mladé Boleslavi na nejmodernější montážní lince, kde se primárně vyrábí model OCTAVIA, zahájena sériová výroba modelu ŠKODA ENYAQ iV s čistě bateriovým elektrickým pohonem. Automobilka kromě toho vyráběla také motory, nápravy, karoserie, převodovky a vysokonapěťové akumulátory. V uplynulém roce společnost také realizovala četné inovační projekty, zaměřené na modernizaci svých výrobních procesů.

Dr. Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast výroby a logistiky, vysvětluje: „Kvůli pandemii nemoci covid-19 a nutného uzavření závodů na 39 dní za účelem co nejlepší ochrany zdraví našich zaměstnanců jsme v uplynulém roce vyráběli za enormně náročných rámcových podmínek. Přesto se nám podařilo v našich českých výrobních závodech vyrobit 753 013 vozů – je to výsledek naší vynikající týmové práce. V našem hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi navíc přesně podle plánu naběhla výroby modelu ŠKODA ENYAQ iV. Na této montážní lince souběžně vyrábíme vozy na bází modulární elektrifikované platformy (MEB) i modulární platformy s příčně uloženým motorem (MQB). Tento koncept je v celém koncernu VW jedinečný.“

Mohlo by vás zajímat:  Testovací jízda s odměnou. Hyundai nabízí zájemcům 50 dolarů

V závodě v Mladé Boleslavi společnost ŠKODA AUTO vyrobila 480 000 vozů z modelových řad FABIA, SCALA, OCTAVIA, OCTAVIA iV, KAMIQ, KAROQ a ENYAQ iV. Se 187 000 vyrobenými vozy je OCTAVIA i nadále modelem, který je v tomto závodě vyráběn v nejvyšším počtu. Kromě toho automobilka i v uplynulém roce vyrobila 411 000 motorů, 383 000 manuálních převodovek typů MQ200 a MQ100, 76 000 vysokonapěťových trakčních akumulátorů a 1 511 000 náprav. Do výroby nového modelu ENYAQ iV, která byla zahájena koncem listopadu, investovala automobilka 32 milionů eur. Na montážní lince bude denně vyrobeno 250 až 350 těchto SUV s čistě elektrickým pohonem. Do nové obráběcí linky pro ultra jemnou povrchovou úpravu bloků nových tříválcových motorů EVO řady EA211 plazmou investovala společnost ŠKODA AUTO zhruba 29 milionů eur.

Mohlo by vás zajímat:  Hrubá ignorace předpisů způsobuje nehody na křižovatkách. Pravidla jsou přitom banální

Z montážní linky v Kvasinách sjelo celkem 270 000 vozů. Kromě modelu ŠKODA SUPERB a SUPERB iV s plug-in-hybridním pohonem tu vznikaly modely kategorie SUV ŠKODA KODIAQ, KAROQ a SEAT ATECA. I v tomto závodě společnost v minulém roce s modernizací závodu výrazně pokročila. V červnu 2020 tu společnost ŠKODA AUTO například nasadila robota, který z palet odebírá startovací akumulátory a v režimu just-in-sequence je dodává na výrobní linku. Kromě toho umí také stohovat prázdné palety nebo obaly a v případě potřeby na skladě objednat nové palety se startovacími akumulátory. Pohybuje se pomocí mobilního navádění. Automobilka kromě toho v závodě Kvasiny od roku 2020 testuje také systém, zaměřený na další zvyšování bezpečnosti práce: vysokozdvižné vozíky detekují další manipulační techniku nebo zaměstnance a v případě kolize automaticky zabrzdí.

Ve svém závodě na výrobu komponentů ve Vrchlabí společnost ŠKODA AUTO v roce 2020 vyrobila 470 000 kusů automatických přímo řazených převodovek DQ200, které se dodávají i do modelů jiných značek koncernu Volkswagen. V tomto moderním závodě se společnost ŠKODA AUTO stále častěji spoléhá na technologie z oblasti Průmyslu 4.0: pro přestavbu výrobní linky automobilka využila „digitální dvojče“ k tomu, aby si pomocí digitální simulace předem otestovala všechny procesy a scénáře, zatímco regulérní výroba v závodě běžela dál. Objednávky nových dílů pro CNC-obráběcí linky se od června 2020 posílají automaticky, díly k CNC-strojům pak dopravují roboty. Také v oblasti trvale udržitelného rozvoje definoval závod ve Vrchlabí v průběhu roku 2020 nová měřítka: jako první výrobní závod společnosti ŠKODA AUTO na celém světě vyrábí tento závod na výrobu komponentů s neutrální uhlíkovou bilancí.

Mohlo by vás zajímat:  Některé součástky aut drží prvenství v poruchovosti, statistika je jasná

Program „NEXT LEVEL ŠKODA“ jako vodítko na cestě do nového desetiletí

S programem „NEXT LEVEL ŠKODA“ teď společnost ŠKODA AUTO učinila první kroky procesu transformace a zaměřuje se přitom na tři priority: rozšiřování portfolia modelů směrem ke vstupním segmentům, vstup na nové trhy za účelem dalšího růstu ve velkoobjemovém segmentu a dosažení konkrétního pokroku v oblasti ekologie a diverzity.

Zdroj: TZ Škoda Auto
David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora