Škoda jako lowcost: Koncern Volkswagen mění svou strategii

Už před 2 lety koncern Volkswagen naznačil možné změny strategie, aby si jednotlivé automobilky méně konkurovaly. Nyní plány nabírají na obrátkách. Nejhůře z toho patrně vyjde mladoboleslavská Škoda, na kterou se má pohled od počátku změnit. Úprava strategie koncernu se však netýká všech značek, které má pod sebou, ale jenom těch hlavních. Tedy automobilek Škoda, Seat a samozřejmě Volkswagen.

Škoda má být lowcost automobilkou

Kia, Hyundai, ale třeba i Dacia. To jsou automobilky, které se snaží získat zákazníka hlavně cenou. Podle prodejů to funguje velmi dobře. Koncern potřebuje auta, která by dokázaly konkurovat. Podle nové strategie se má jednat právě o Škodovky. Ty mají být v první řadě praktickými vozy a směřování prodejů by mělo probíhat spíše na východ než na západ. Aktuální pohled na vozy Škoda spíše takový, že svou praktičnost určitě mají, ale za poměrně vysokou cenu, která zmíněným automobilkám nedokáže konkurovat. Bude tento krok znamenat výraznější zvýhodnění aut, aby jejich cena skutečně odpovídala kvalitě a tomu, co nabízejí?

Seat má budit hlavně emoce

Podstatně lépe na tom bude Seat. Koncern vidí jako hlavního konkurenta Alfu Romeo. Italská automobilka klade důraz na design, osobitost a unikátnost. Seat se tak má stát automobilkou která bude vyrábět vozy, za kterými se každý ohlédne. Dokonalým příkladem vozu, který toto plní, je povedený Seat Cupra. Podobným směrem by měly jít i další modely.

Volkswagen jako volba pro náročnější

I když název Volkswagen lze volně přeložit jako „lidový vůz“, rozhodl se koncern od tohoto označení odvrátit a má v plánu začít cílit na náročnější klientelu. Automobily Volkswagen tak mají okupovat hlavně prémiový segment a mají nabídnout to nejlepší, co má celý koncern k dispozici. Už dnes je v portfoliu několik modelů, které to splňují více než dobře. Budoucí směr má v této cestě i nadále pokračovat.

Komentáře
Mohlo by vás zajímat:  Český trh - Přehled kombi nižší střední třídy