Škoda konečně poodhalila třetí Fabii

O třetí generaci Škody Fabia jsme toho napsali opravdu hodně, až nyní Vás však můžeme potěšit oficiální fotkou a také sadou velmi zajímavých informací. Z těch se například dozvíte, že novinka již nebude disproporční a nabídne poslední generaci elektronických asistentů.

Začněme však tím, co lze ze zveřejněného obrázku vyčíst. Tak především nová Fabia bude vypadat sportovněji. Již na první pohled je patrné, že bude nižší a hlavně širší než předchůdce. Mnoho detailů bylo k vidění již na konceptu VisionC, hlavní inspirací však jsou poslední modely značky – Octavia a Rapid. U většího modelu se inspirovala světla, u menšího Rapidu zase maska chladiče. Z designového pohledu je zajímavá zvedající se linie oken a ti, co již Fabii viděli živě tvrdí, že světla jsou výrazně ovlivněna první generací malého hatchbacku. Velká kola jako na zveřejněném obrázku sice Fabia nedostane, počítat však můžeme až se sedmnáctipalcovými ráfky.

Když už byla řeč o rozměrech, Fabia stojící na upravené platformě PQ25 je o 8 mm kratší, 31 mm nižší a 90 mm širší než předchůdce. V celkové řeči čísel to znamená 3992 mm na délku, 1467 mm na výšku a 1732 mm na šířku – pryč je tedy kritizovaná disproporčnost dvojkového modelu. Rozvor náprav o délce 2470 mm zaznamenal prodloužení o 5 mm a zvětšil se i rozchod kol – o 30 mm vpředu a 31 mm vzadu. Kufr pojme v základní konfiguraci 330 litrů (+ 15 litrů), naopak po sklopení zadních sedadel jen 1150 litrů (- 30 l). Vůbec poprvé se u nejlehčího modelu dostane pohotovostní hmotnost pod jednu tunu, konkrétně na hodnotu 980 kg.

Mohlo by vás zajímat:  Volkswagen bude vyrábět v Hannoveru nové prémiové elektromobily pro koncernové značky

Pod kapotou můžeme čekat motory, které jsou již napříč koncernem Volkswagen dostatečně známé. Základem se stanou tříválce 1.0 MPI o výkonu 60 a 75 koní z Citiga, dalším stupněm budou přeplňované čtyřválce 1.2 TSI o výkonu 90 a 110 koní, které se stanou také benzínovým vrcholem nabídky. Z dieselových jednotek budou na výběr tři verze tříválce 1.4 TDI o výkonu 75, 90 a 105 koní. Všechny motory, s výjimkou nejsilnějšího TSI se šestikvaltem, budou vybaveny manuální pětistupňovou převodovkou. Pro prostřední diesel a nejsilnější TSI je v nabídce rovněž příplatkový sedmistupňový automat DSG. Všechny motory plní emisní normu Euro 6, mají hliníkový blok a standardně systém stop-start. Třetí Fabie bude vybavena elektromechanickým posilovačem řízení, podvozek dostal nové nápravy i zavěšení podvozku, čímž poskytne lepší komfort i jízdní vlastnosti.

Uvnitř se Fabie v mnohém protne s modernizovaným Polem. Například u vyšších verzí výbavy bude v základu multimediální systém MIB s 6,5palcovou dotykovou obrazovkou. Ruku v ruce s multimediálním systémem půjde také příplatková funkce MirrorLink, která chytrým telefonům s operačním systémem Windows či Android dovolí pomocí USB propojit mobil s infotainmentem a promítnout na něj navigaci (Fabia jí nebude vybavena ani za příplatek) nebo informace o volání. S touto funkcí je spojena také stahovatelná aplikace Smartgate, přes kterou lze vidět například přetížení nebo úspornost jízdy.

Mohlo by vás zajímat:  Jarní sraz Škodateamu v Běšinech

Z dalších elektronických pomocníků Fabia dostane omezovač rychlosti, bezklíčkový vstup, hlídač únavy, multikolizní brzdu, automatická světla a stěrače nebo zadní parkovací kameru. V základní výbavě se objeví šestice airbagů, ESP a konečně také centrální zamykání. V příplatkové komfortní výbavě najdeme panoramatickou střechu, naopak xenonová světla byste hledali marně. 

Premiéra hatchbacku je naplánována na letošní pařížský autosalon. Základní cena by se přitom měla v Británii pohybovat kolem 9 945 liber (cca 345 000 Kč), v Česku však bude jistě nižší. Na jaře 2015 (nejspíše v Ženevě) lze očekávat premiéru praktičtější varianty kombi a po ní sportovně pojatou verzi Monte Carlo. S opravdu sportovním provedením RS se ve třetí generaci nepočítá.

Zdroj: Škoda, autoexpress.co.uk