Škoda zažila v roku 2018 rekordní prodeje svých vozů. Překonala veškeré své předchozí prodeje. Kdyby neměla omezené výrobní kapacity, mohl být výsledek ještě mnohem lepší, jak uvedl šéf Škodovky Bernard Maier. Podle něj byla Škoda schopna prodat až o sto tisíc automobilů více, kdyby je měla kde vyrábět. Zkrátka a dobře – zisky byly omezeny dosažením produkčního stropu.
Který vůz se prodával nejvíce?
Dle tvrzení firmy neleží zásluha rekordního prodeje jen na bedrech jednoho jediného modelu. Výrobní kapacity byly dosaženy u modelů Fabia, Rapid, Octavia, Superb, Karoq i Kodiaq. A protože odbory protestovaly proti zavedení víkendových směn ve stávajících továrnách, nezbude automobilce nic jiného, než vybudovat továrnu novou.
Kde může být nová továrna?
To, kde bude postavena zatím nebylo zveřejněno, avšak z dosavadních jednání se srbskými zástupci koncernu to vypadá, že nová továrna bude právě v této zemi. A ačkoli továrnu bude stavět Škoda, vyrábět se v ní budou také vozy jiných značek. Další možností pro výstavbu továrny je Česká republika. Problémem je ale narůstající výše mezd v této oblasti. Maier se ale snažil Českou republiku prosadit již od začátku, tak uvidíme, jak se to vyvine.
Proč vystavět továrnu v České republice?
A pro Českou republiku hovoří i další skutečnost: snaha získat si odbory na svou stranu. Ty by pak na oplátku mohly odsouhlasit dočasné zavedení víkendových směn. Pokud budou odbory souhlasit s tímto opatřením, pak je pravděpodobné, že se nová továrna vystaví právě v České republice.