Škoda Octavia RS oficiálně odhalena! Premiéra za měsíc v Goodwoodu

Po dlouhém čekání a bezpočtu špionážních snímků, které jsme nemohli použít, je to konečně tady. Právě dnes totiž byla oficiálně odhalena nejrychlejší sériově vyráběná Octavia v historii mladoboleslavské automobilky. Na první osobní kontakt si však budeme muset ještě chvíli počkat. Světovou premiéru si totiž nové ereso odbude až 10. července na festivalu rychlosti v Goodwoodu.

Nejdříve nakoukneme pod kapotu. K radosti českých šetřílků zůstala možnost volby naftového čtyřválce o objemu 2,0 litru a maximálním výkonu 135 kW. Oproti předchozí generaci došlo k nárůstu síly o 10 kW, což se spolu s nižší hmotností vozu příznivě podepisuje na výstupních parametrech. Octavia RS TDI zrychlí na stovku za 8,1 vteřiny, maximální rychlost je 232 km/h

Druhá strana barikády ocení nárůst výkonu i u verze s benzínovým motorem. Čtyřválcový dvoulitr TSI posílil ze 147 kW na 162 kW a podle prvních zpráv to s ním vypadá na velice příjemné svezení. Akcelerace z 0-100 km/h totiž trvá pouze 6,8 vteřiny a maximální rychlost je 248 km/h. Další generace Octavie RS se tedy již dočká slovního spojení „maximální rychlost je omezena na 250 km/h“.

Mohlo by vás zajímat:  Seat představil studii roadsteru na základech Ibizy Cupra.

Ve srovnání s druhou generací Octavie RS mají nové motory vyšší výkon a současně až o 19 procent nižší spotřebu paliva. Systém start-stop a rekuperace brzdné energie jsou součástí sériové výbavy. Volitelně je pro oba motory k dispozici buď manuální nebo automatická dvouspojková převodovka DSG. Obě skříně mají šest rychlostních stupňů. 

K co nejlepším jízdním vlastnostem napomáhá nový sportovní podvozek, kterým je Octavia RS sériově vybavena. Karoserie byla oproti standardnímu provedení snížena o 12 mm (u kombi o 13 mm). Zadní kola využívají nově vyvinutou víceprvkovou nápravu, vpředu najdeme nápravu typu MacPherson s trojúhelníkovitými spodními rameny. Součástí sériové výbavy je také elektronická uzávěrka diferenciálu XDS, integrovaná do elektronického stabilizačního programu ESC. Funkce zlepšuje trakci kol a snižuje sklon k nedotáčivosti při rychlých průjezdech zatáčkou. Lepší ovladatelnost a vyšší agilitu umožňuje nové elektromechanické řízení s variabilním převodem. 

Mohlo by vás zajímat:  DBS Superleggera Volante – nejrychlejší kabriolet na trhu

Pro novou Octavia RS budou k dispozici čtyři vzory litých kol o velikosti 17, 18 a 19“. Úplný základ tvoří 17“ disky Dorado s pneumatikami o rozměru 225/45. Prostředním stupněm jsou osmnáctipalcová kola v designu Gemini a Pictoris, jenž obouvají pneumatiky s rozměrem 220/45. Největší terno však jsou 19“ disky Xtrem, které vidíte na obrázcích. Dodávají se pouze v černé barvě. 

Protože je nová Octavia RS opravdu rychlá, vybavila ji automobilka řadou bezpečnostních systémů. Jmenujme například systém Front Assistant s funkcí nouzové brzdy, Lane Assistant pro jízdu v pruzích, multikolizní brzdu s automatickým zásahem v případě nehody, Crew Protect Assistant pro zajištění vozu v situacích, hrozících nehodou nebo Driver Activity Assistant, který rozpozná míru únavy řidiče. V případě nehody zajistí maximální možnou ochranu řidiče a cestujících rozsáhlý paket prvků pasivní bezpečnostní výbavy, který mimo jiné zahrnuje až devět airbagů.

Mohlo by vás zajímat:  Volkswagen Golf R Cabrio se dere na svět

Octavia nestrádá ani v oblasti komfortu. Vůz může být vybaven adaptivním tempomatem, systémem Intelligent Light Assistant, který sám přepíná mezi dálkovými a potkávacími světly, parkovacím asistentem či systémem rozpoznávání dopravních značek. Pohodlný přístup zajistí bezklíčové odemykání a startování KESSY.

Nová Škoda Octavia RS si odbude svou premiéru 10. července na festivalu rychlosti v Goodwoodu. Zde budou pravděpodobně zveřejněny i ceny. Prodej v České republice bude zahájen o dva dny později při příležitosti startu jubilejního 40. ročníku Rally Bohemia. 

Zdroj: Škoda Auto